Grand Canyon, Page, Bryce

Door Annie, Henk, Esther en Femke - 14-07-2009 01:32
Zaterdag 11 juli: ’s Ochtends nog even heerlijk ontbeten en Femke heeft nog even genoten van een stapel pannenkoekjes. Daarna alles in de auto gegooid en vertrokken richting Page. Onderweg nog bij een paar uitzichtzichtspunten op de Grand Cayon gestopt. We werder achtervolgd door regen- en onweerbuien, maar in de auto hadden we daar gelukkig geen last van. De weg naar Page bestond uit eindeloze wegen en kale vlaktes, met hier en daar een “huis” van indianen. Die wonen daar in zeer armoedige omstandigheden en proberen langs de weg hun “kunst” te verkopen. Onvoorstelbaar dat mensen zich hier kunnen vestigen en een bestaan hebben. In Page aangekomen, waren we nog wat te vroeg om in te checken, dus zijn we doorgereden naat Lake Powell, Gelukkig konden we een stukje strand vinden tussen de bootjes, dus konden we even een frisse duik nemen. Dat was ook wel nodig want het was behoorlijk warm (35 – 40 graden). Daarna inchecken in het hotel en voor de eerste keer de Mac getest (helaas geen mayo in Amerika).

Zondag 12 juli: vroeg op pad. Eerst naar “Horse Shoe Bend”. Een bocht in de Colorado river van enorme afmetingen. Na een klim over een duin en in de brandende hitte, was het uitzicht prachtig (zie foto). Daarna richting Antilope-Canyon. Helaas alleen cash te betalen bij de navajo-indianen. Dus eerst even pinnen en weer terug. Naar de grot in een jeep was natuurlijk een feest voor de meiden. Na een kwartier hobbelen door het zand kwamen we aan bij de grot. De grot is ontstaan als gevolg van erosie door de rivier. Samen met het invallende licht, geeft de kleur van de rotsen unieke effecten (zie foto’s). Het was echt geweldig. Veel foto’s geschoten, maar we beperken ons hieronder maar even tot een paar. Vervolgens weer teruggehobbeld (we kwamen los van de banken en petten moesten we af) en wat gegeten. Daarna was het weer hoog tijd om af te koelen met een frisse duik in het zwembad. ’s Avonds heerlijk gegeten bij de Mexicaan. Dat viel bij de meiden ook goed in de smaak.

Maandag 13 juli. Femke jarig!!!!!! We hadden in de supermarkt wat slingers en ballonnen op de kop getikt. Deze moesten in alle vroegte opgehangen worden. Bij de supermarkt nog wat lekkere cakejes gekocht voor onderweg. Vandaag gaat het richting Bryce. Weer onafzienbare wegen. Onderweg een enorme ijs gegeten, een grot bezocht (de eigenaar had Nederlandse voorouders) en even bij een forellenvijver iets gegeten. Morgen zullen we hier de Canyon in gaan. We zijn beniewd. Gelukkig is het hier zeer aangenaam, wat betreft temperatuur (ongeveer 25 graden). Heerlijk. De meiden hebben het zwembad al weer getest en hebben het al weer naar hun zin.

Tot zover voor vandaag, hopelijk morgen meer!!!!