Monterey, highway 1 en San Simeon

Door Annie, Henk, Esther en Femke - 26-07-2009 17:26
Vrijdag 24 juli: Vandaag zijn we naar Monterey gegaan. Daar hebben we het Monterery Bay Aquarium bezocht. Wat we er van gelezen hadden is dat je er ongeveer 3 uur voor uit moest trekken. Nou dat bleek uiteindelijk veel langer te duren. Wat ontzettend mooi. Allerlei aquaria met bijzondere waterdieren, bijvoorbeeld kwallen, zeepaardjes, zeedraken (werkelijk heel bijzonder), de meest fraaie vissen (haaien, scholen ansjovis, tonijn, etc.), pinguins, otters, etc. Zo veel hebben we nog nooit bij elkaar gezien. Maar ook zgn. “touch-pools”, basins waarin allerlei waterdieren en -planten aangeraakt kunnen worden. Je moet hierbij denken aan zeesterren, zeekomkommers, krabbetjes, kreeftjes, kokkeltjes maar ook roggen en platvissen. Dat vonden de kinderen wel heel erg leuk, ze waren er niet weg te slaan. Bovendien was er ook heel veel speel, beeld, geluid en interactief materiaal. Je kon vanuit het museum ook iedere keer even naar buiten lopen, waarbij je dan uitkeek over de zee en zeehonden zag zwemmen en zonnen. Kortom: te veel om in 1 dag te doen. Na 4 uur waren we er klaar mee, want we wilden ook nog graag naar buiten het stadje even in. Na een ijsje gegeten te hebben en wat rondgeslenterd, zijn we nog een stuk langs de kust gaan rijden. Daar nog op een mooie rots geklommen. Hoog tijd om een restaurant op te zoeken. Deze ook gevonden en dat was bijzonder goed (Italiaans/Grieks). Heerlijk en bovendien gezellig. De meiden hebben wat trucjes geleerd van een Syrier en een duitse dame. Op straat was ook nog iets van volksdansen, het welbekende “line-dancen”. Niet aan ons besteed, maar leuk om even te kijken. Weer terug naar het hotel en de deur goed dichtgedaan, want er liep raar gespuis rond (travestieten enzo…). Kortom blij dat we morgen snel dit hotel kunnen verlaten.

Zaterdag 25 juli: Vanmorgen op tijd opgestaan en ontbeten. Vervolgens weer richting Monterey. Hier de 17 mile drive gereden. Dit is een particuliere weg over het schiereiland van Monterey. Helaas was het weer mistig (foggy), waardoor de uitzichten minder waren. Maar we reden door een erg chique deel van Monterey, waar erg leuke huisjes staan. Uiteindelijk kom je weer bij de kust waar je een heel stuk langs kunt rijden. Dan kom je onder ander langs bird-rock, een rots met pelikanen, aalscholvers en zeehonden. Lone-cipres: de cipresse-boom die ook op veel plaatjes van Califormie wordt afgebeeld. Vervolgens naar Carmel gereden. Een hele mooie plaats met veel winkeltjes en prachtige huizen langs de kust. Daarna highway 1 weer afgereden langs de kust. Het ene uitzicht op de oceaan was werkelijk nog mooier dan de ander. We zijn dus regelmatig gestopt om wat plaatjes te schieten, waardoor de rit eigenlijk niet zo erg opschoot. Bovendien was de weg langs de kust nogal bochtig, dus dat bevorderde de snelheid ook al niet. Femke heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt om een paar uurtjes slaap in te halen. Maar uiteindelijk aangekomen in San Simeon. Een piepklein kustplaatsje. We zitten nu in een redelijk hotel; in ieder geval netjes. Alleen valt net de stroom uit. Gelukkig tikken we alles eerst in Word en kopieren het dan naar de weblog dus we kunnen het afmaken, alleen nog even niet plaatsen. Wordt vervolgd.

Zondag 26 juli: We hebben gelukkig weer stroom, dus kunnen we de weblog weer even bijwerken. Vandaag gaan we richting Santa Barbara, waar o.a. Neverland van Michel Jackson is. We zijn zullen kijken of we het kunnen vinden. Vanavond meer.

touch-pools

zeedraken

Femke wordt ook weer wakker!!!