Bij Elvis op bezoek

Door Y. Kaan - 01-05-2014 06:25

Dinsdag 29 apri

Na toch een veilige nacht en een heel karig ontbijt, gingen we eerst op zoek naar een Starbucks. Want het hotel had dus ook geen Wifi. En ja hoor.. Breaking nieuws… Is de hele straat afgezet. Want in het hele hoge gebouw naast ons is er op de bovenste verdieping een steiger losgeslagen en bungelt aan één touw buiten het gebouw.

Alle autoriteiten van Memphis rukken uit, dus veel lawaai en veel zwaailichten. Overal al pers… wij mochten er nog wel langs, maar wel aan de overkant van de straat.  Maken wij weer mee… misschien wel live op tv.. haha

Het werktempo ligt hier niet zo heel hoog, dus hadden we nog wel tijd om de Starbucks te halen.

We hadden zelfs nog tijd om de eenden in het Peabodyhotel te bekijken. Met veel tamtam gaan de eenden elke dag om 11.00 uur vanuit hun nachtverblijf op het dak van het hotel met de lift naar beneden en gaan over de rode loper naar het midden van de foyer in het fonteintje zwemmen. Om 5 uur gaan ze weer over de rode loper en gaan terug naar hun nachtverblijf. En dit gebeurt ook met heel veel allure… alles in stijl… geweldig…

In de middag zijn we richting Graceland gegaan. Ja hoor, hele grote , maar lege parkeerplaatsen en Harry rijdt liever nog een rondje om en vindt een gratis parkeergelegenheid. Scheelt weer $ 15,-. Met een oortelefoon op worden we naar het huis van Elvis gereden aan de overkant van de straat. We zijn blijkbaar niet de enigen die worden verwacht, maar ze staan ons al wel op te wachten. Het is dus helemaal niet druk en we kunnen alles op ons gemak bekijken.

Aan alles is te merken dat Elvis een op en top showman is.. alles groot en veel. Toch is hij ook heel gul naar zijn omgeving, zo blijkt uit de tour.hij geeft geld en auto’s aan familie en vrienden.  Hij geeft zelfs veel geld aan de stad voor allerlei doelen. Nog even zijn indrukwekkende wagenpark bekeken en uiteindelijk ook zijn 2 vliegtuigen, waaronder de Lisa Marie ( genoemd naar zijn dochter).

De plannen voor de komende dagen worden doorgesproken en we hebben besloten om toch in Heartbreakhotel te overnachten.. Nou, als je dan nog niet genoeg Elvis hebt gezien en gehoord. Overal hangen foto’s van hem en op de tv is er een speciale zender waar je films va hem kunt bekijken en ook een radiozender is aan hem gewijd.

Nu we hier toch blijven hebben we direct een tour besteld die ons naar de Sun studio heeft gebracht, waar o.a. Elvis en Johnny Cash opnames hebben gemaakt.

We hebben ons als heuse VIPs op laten halen met een roze limousine een werden naar een restaurant gebracht en later ook weer opgehaald.

Aan het eind van de avond werd er in de lobby van het hotel op groot scherm diverse concerten van hem uitgezonden. Nog even met Chinese mensen Dus Lekker knorren allemaal.