Dag 4 Portland - Acadia National Park

Door Vanlootje - 03-10-2016 02:55

Vanochtend genoten van een prima ontbijtje in het hotel. Een werknemer daar maakte met iedereen een praatje en bracht ons allen aan het lachen. Hij sprak zelfs een aantal woorden Nederlands. Het lukte hem alleen niet om geniet met een t te zeggen, maar wij waardeerden zijn vijf pogingen.

Het regende iets deze ochtend, maar dat mocht de pret niet drukken. Wij zeggen altijd maar: weer of geen weer, prijs de Heer :).

Onze eerste stop zou een mooie muurschildering in Portland Downtown zijn.  Ze hadden deze echter bedekt in verband met groot onderhoud. Toch jammer dat ze met ons geen rekening houden.

Na een tijdje cruisen over de kustweg zijn we gestopt bij onze tweede vuurtoren. Hier mochten we ook in en we kregen daar een interessante uitleg van een gepensioneerde man.

Bij het Camden Hills State Park hebben we genoten van een prachtig uitzicht over de haven van Camden en de oceaan.

Aan het einde van de middag kwamen we aan in ons hotel in Bar Harbor. Dit spreek je uit als Ba Ha Ba en ligt dichtbij Acadia National Park.

's Avonds hebben we gegeten in een Route 66 restaurant en hebben we nog even wat winkeltjes bekeken in het gezellige centrum van Bar Harbor.

Klaartje 03-10-2016 09:08 {{button-43161}}

Van Loootje!

Ziet er nice uit allemaal, lekker 'gezond' eten ook haha, niet gewend van jou ;-)
En de broers foto incl BARCA shirt en bekende pose ook weer gespot :-P, have fun nog!
Ondertussen drogen wij uit hier, maar verder alles prima :-)

BYE!

Erik, also usa-liefhebber 04-10-2016 21:19 {{button-43199}}

Ha Erwin levensgenieter,

Ziet er allemaal leuk uit hoor. Ik zie dat jullie de weg langs de kust hebben genomen naar Arcadia. Dat hebben wij destijds niet gedaan. Lijkt mij wel erg leuk om te doen. Ik vind die houten huizen met veranda's altijd prachtig.

Ik lees dat jullie nu in Arcadia / Bar Harbor. Wij zijn daar ook geweest. Is inderdaad een leuk stadje. Ben benieuwd of jullie nog met de fiets door het park gaan. Je kunt ook met de auto. Ik kan mij nog herinneren dat in het park op terras hebben gezeten met een geweldig uitzicht.

Zo te zien hebben jullie veel plezier. Geniet ervan!!