Onverwacht staartje.

Door Henny en Afke Bruijl - 08-06-2018 18:46

En toen hadden we toch nog een spannend slot van onze reis.

Het boarden in ons eerste vliegtuig vanuit Denver naar Minneapolis verliep zoals het hoort. Op het geplande tijdstip koppelde het zich los van de slurf en maakte het zich klaar om naar de startbaan te gaan, maar bleef stil staan. Er bleek een technisch probleem te zijn met de koeling, en de captain wilde uit veiligheidsoverweging niet opstijgen. Dus werd het vliegtuig weer aan de slurf gekoppeld en moesten we allemaal  weer eruit. Wij hadden een heel krappe tijdsplanning: op de tussenstop in Minneapolis: slechts 1 uur. De captain had overlegd en er zou een ander toestel komen. Maar deze moest nog landen, passagiers en koffers eruit, schoonmaken, tanken, onze koffers erin en dan wij nog. Kortom: 1,5 uur later stegen we op. Met als gevolg, dat ons vliegtuig in Minneapolis (richting Amsterdam) vertrokken was toen wij daar aankwamen.

Met nog 24 anderen, die dezelfde vlucht ook gemist hadden, werden we (om 1:00 's nachts) over hotels verdeeld. Dit schepte wel een band met elkaar. We hadden intussen wel honger, dus in de lobby hebben we salade met kip   en 2 bakjes yoghurt gekocht. We hadden alleen onze handbagage, waarin we geen slaapspullen hadden gestopt. Dat doen we de volgende keer dus wel!!! In het Marriott hotel hadden we 2 grote boxsprings waarop we fantastisch hebben geslapen en ook het ontbijt was super. Achteraf zagen we de prijs ook: overnachting inclusief ontbijt kwam op $ 340,--.Intussen wisten we dat we de volgende dag  (donderdag) om 15:00 uur in een nieuwe vlucht naar Amsterdam waren geboekt. Zelfs Comfort +. En met een KLM vlucht! Dus verwend met ruime plaatsen en een wijntje. Zeventien uur later dan gepland, landen we op Schiphol. En onze koffers, die we op het vliegveld hadden moeten achterlaten, waren idd ook met deze vlucht meegekomen!

Emma, die ons op het oorspronkelijke tijdstip zou komen ophalen, had intussen nog een extra dag vrij geregeld: super. Samen met Joshua stonden ze ons op Schiphol op te wachten om zes uur in de ochtend.

O ja, mochten er mensen denken, dat we hier rijk van worden. Nee hoor. Een schade vergoeding bij dergelijke voorvallen geldt alleen voor vluchten binnen de EU.

Maar goed, de beslissing van de piloot was de juiste! en tja dan moet je je even instellen op de gewijzigde thuiskomst.