Eerste indrukken van New York

Door Rob en Marian - 18-05-2022 02:49

Maandag 16 mei

We zijn met wat vertraging goed aangekomen in New York. We hebben lang in de rij gestaan bij de douane. Gelukkig stonden onze koffers al klaar.

We hebben vervolgens een Uber genomen wat een hele goede ervaring was. Hele vriendelijke chauffeur die ons voor het hotel afzette.

Hotel The Gallivant Times Square is simpel maar schoon. Nadat we ingecheckt waren zijn we even naar Times Square gelopen en ook alvast een weekkaart voor de metro gekocht.

Om 7 uur 's avonds ging bij ons het licht uit. We waren supermoe en het was voor ons gevoel natuurlijk ook al midden in de nacht.

Dinsdag 17 mei

Nadat we lekker geslapen hebben zijn we vanochtend om 7 uur opgestaan, het is een stralend mooie dag, dat komt goed uit want we gaan naar het Vrijheidsbeeld met de boot.

We lopen naar een bakkerij waar we een broodje en verse orange juice drinken, dan op zoek naar het metrostation.

Met de metro zijn we er binnen een half uur. We lopen wat rond in Battery Park, we hebben kaartjes voor 12 uur en we zijn een beetje vroeg dus we maken een rondje op zoek naar de Charging Bull, dit is een beroemd standbeeld bij Wall Street. Even foto's gemaakt, het is druk met toeristen die allemaal een leuk shotje willen maken.

We scoren als echte New yorkers onderweg koffie en lopen terug naar Battery park om aan boord te gaan van de ferry naar Liberty Island.

We maken veel foto's onderweg van de skyline van Manhattan en het Vrijheidsbeeld.

We zijn het voetstuk in geweest tot vlak onder het beeld, daar was een mooi uitzicht.

Even rondgelopen op het eiland en toen weer met de ferry ook nog naar Ellis Island waar vroeger alle immigranten binnen kwamen.

Terug in New York de metro gepakt naar het 9/11 memorial wat best indrukwekkend was.

Daarna nog veel rondgelopen tot we een leuk terrasje zagen en wat wilden drinken en zitten!

Het was een Grieks restaurant en hier hebben we ook gegeten. Het was erg lekker maar wel prijzig. Maar ja het is hartje Manhattan natuurlijk.

Toen weer de metro terug naar hotel genomen en even de benen rust gegeven.

's Avonds nog naar Times Square gelopen, wat echt om de hoek van het hotel is, om het in het donker mee te maken.

Morgen willen we naar Central Park, wandelen en fietsen.