Niagara watervallen

Door Rob en Marian - 01-06-2022 05:36

Dinsdag 31 mei

Gister zijn we naar de nieuwe camping gereden, we hebben echt een reisdag gehad. Op de nieuwe KOA camping op Grand Island, is het niet druk. Wij krijgen een plekje achterin wat vlak langs en snelweg is. We hopen er op dat het wat rustiger zal zijn vannacht. We horen over een tour die je kunt doen met bus ophalen en een gids, dat lijkt ons wel wat omdat we ook niet weten of we wel dichtbij kunnen parkeren met de camper. Het is hier 8 mijl vandaan.

We parkeren de camper en sluiten alles aan. We moeten morgen om 8 uur klaar staan dus we gaan op tijd slapen. Het geluid valt wel tegen, een hoop herrie.

De volgende ochtend zijn we vroeg wakker. We worden netjes bij de camping opgehaald door Dan onze tourguide, het is een aardige man die veel informatie geeft. We halen nog wat mensen op, we zijn met een groepje van 11 personen.

We zien diverse high lights en mooie uitzichtpunten, dan gaan we naar de attractie Cave of the Winds. We gaan met een lift naar beneden, daar krijgen we een poncho en kun je sandalen krijgen, wij nemen alleen de poncho, we weten dat we natte voeten gaan krijgen maar dat nemen we voor lief. Het is hier erg warm dus dat komt wel goed. We lopen diverse trappen op en dan krijgen we een stortvloed van water over ons heen, we staan aan de onderkant van een waterval, het is woest en super grappig om daar dan in je poncho te staan en bijna te worden weggespoeld.

Als we daar van bijgekomen zijn en weer bij de bus staan te soppen gaan we naar de boottocht Maid of the Mist, bekend bij veel mensen. We krijgen weer een nieuwe poncho en dalen af naar de boot. We gaan op het bovendek staan en dan varen we langs de Amerikaanse watervallen richting de Canadese, deze liggen in een hoefijzer vorm, hoe dichter bij we komen hoe harder het gedonder klinkt en worden we weer drijfnat, gelukkig niet helemaal dankzij de poncho's maar het is helemaal geweldig om dit mee te maken. Het is moeilijk te omschrijven. De boot draait een rondje en gaat dan weer terug, onderweg draait hij ook nog een rondje en dan is het alweer voorbij. Superleuk en mooi!

Daarna kunnen we nog een kijkje nemen op het observaties deck. We genieten van het uitzicht.

Als.we daarna allemaal weer verzameld zijn gaan we wat eten en drinken bij een lokale bakkerij/koffietent. Erg lekker, nog 1 attractie en dat is weer een mooi uitkijkpunt waar het water vanaf de watervallen in een soort draaikolk terecht komt.

Tegen half 3 zijn we terug op de camping. We gaan gelijk naar de receptie om een andere staplek te vragen  die is er maar we moeten wel bijbetalen, eigenlijk belachelijk want het is een zelfde soort plek en het is al best duur deze camping.

Vanavond is er verlichting op de watervallen en vuurwerk wat erg mooi moet zijn dus gaan we met de camper na de thee weer die kant op. We weten nu waar we kunnen parkeren. We kijken weer wat rond en nemen de trolleykar zodat we wat minder hoeven te lopen.

We eten in een restaurant en lopen terug naar de camper voor koffie en een vestje. 's Avonds wordt het toch wel snel kouder, zeker bij het water.

Rond 9 uur lopen we naar een mooi uitzichtpunt waar we een plekje weten te bemachtigen langzaam wordt het donker en gaat de lichtshow beginnen. We kunnen niet de gehele waterval zien vanaf hier dan moet je in Canada zijn maar we zien even goed genoeg. Om 10 uur is er nog een mooie vuurwerkshow. We rijden in het donker terug naar de camping. Het was weer een drukke maar mooie dag!