Prairies en............onze laatste dagen

Door Wiebe, Lianne,Kevin en Stefan in the USA - 07-08-2008 03:40 Ons reisje van Missourie naar Kansas is geeindigd in Council Grove. Ongeveer 20 mijl ten noorden van de Prairie National Preserved en aan een groot meer. Zwemmen dus.
We hebben een prachtig plekje direct aan het water [ voor maar $ 14 per nacht]; het is werkelijk een droom uitzicht wanneer je uit het raam van de camper kijkt.
's Avonds blijken er ook een hoop andere bewoners van dit plekje te zijn waardoor we snel de camper inmoeten na zonsondergang [.........vliegjes en ander onduidelijk vliegend spul]

De volgende dag gaan we naar Prairie National Preserved waar we met een bus een rondrit over de prairie maken. Bob, onze cowboy buschauffeur kan aardig vertellen over de prairie en het gebruik ervan vroeger en nu. Voor Lianne is het cultuur-historisch interessant maar het vee heeft ook erg  veel van de bloemen en grassen genoten waardoor er niet al te veel variatie in de beplanting te zien was. Bob vertelt ons ook dat het een ecosysteem is en het vee ook goed moet eten zonder dat er al te veel toegevoegd hoeft te worden. Door te branden en te begrazen blijven de dieren en het ecosysteem in stand. Toch is Lianne 's middags nog bij een gebied geweest waar veel meer te zien was en veel hogere planten en grassen. Hier waren geen grazende koeien geweest en geen cowboys in de buurt...

Na ons tweede nachtje aan het meer vertrekken we de volgende dag naar de stad Manhattan in Kansas waar de Konza Prairie vlakbij is. We vinden een kampeerplekje op een parkachtige camping vlakbij de stad. De volgende dag brengen we Lianne naar de Konza Prairie voor haar rondleiding met Nancy; een onderwijzer bij Konza. Voor Lianne erg veel informatie en erg goed. Meer dan 200 foto's geschoten.. Mailadressen uitgewisseld, dus geslaagd!

En dan zijn we ineens door onze lijst van bezoeken heen. De laatste 2 dagen reizen we richting Denver.
Het weer hier doet ons nog even ontstuimig uitgeleide met behoorlijke onweersbuien en zelfs een paar tornado waarschuwingen vlakbij Denver. Gelukkig zijn wij nog niet echt in de buurt en hebbeb we er dus vrijwel geen last van. Donderdag wordt een inpak en schoonmaakdagje en dan vrijdag het laatste stukje naar Denver en dan zit onze reis erop.
Zaterdagmorgen vliegen we van Denver naar Washington. Daar stappen we op vlucht UA 946 van Washington naar Amsterdam en verwachten om 07.00 uur plaatselijke tijd aan te komen.

We hebben een 'mixgevoel'. Een geweldige vakantie en veel, zeer veel gezien. We zouden langer willen blijven, maar ook weer niet. Thuis wacht. We zijn benieuwd hoe het daar is, maar ook hoe het met jullie is!. Bedankt voor het meelezen van ons verhaal en snel tot ziens.

Noot voor Opa en Oma Oost:  We bellen zondagmorgen vanuit de trein naar jullie mobiel over onze aankomsttijd in Heerenveen. Tot gauw.