16. Glacier Icefields

Door BorkesBoermans - 19-06-2009 00:05 We merkten dat de volgorde van de berichten door elkaar werden gegooid. Daarom ze maar voorzien van een nummer.
Vanaf de Icefields richting Lake Louise Gereden, een tochtje van ongeveer 50 km. Dit is dan ook de eerste dag die bewolkt begon en zou eindigen met enkele regenbuien.  Daar aangekomen eerst de camping opgezocht en gereserveerde en vervolgens na het 4 km verderop gelegen lake Louise gereden. Alvorens direct naar het meer te lopen hebben we eerst geluncht in de camper.  Dit kwam omdat het begon te regenen. Nadat de regen was gestop en wij de innelijke mens hadde voorzien zijn we naar het meer gelopen. Dit meer is vernoemd naar een dochter van Koningin Victoria.  Deze dochter zou een echte schoonheid moeten zijn wilde ze wedijveren met het meer. Dit meer met zijn diepblauwgroene kleur stak sprookjesachtig af tegen de bergen die het meer omringden.  Nadat we hadden genoten van het uitzicht hebben we ons gewaagd aan een 3.5 kilometer lange wandeling naar de top van een berg, waar het lake Agnes is gelegen. De wandeling had een stijging van zeker 10 procent. Het was dus echt een sportieve prestatie van ons om deze tocht tot een goed eind te brengen. De tocht voerde via allerlei smalle bospaadjes steeds hoger de berg op en af en toe kregen wij vanaf bepaalde hoogte weer uitzicht op het lake Louise meer dat nu steeds kleiner scheen te worden. We kwamen in de sneeuw en liepen verder omhoog. Af en toe moesten we stil staan om even uit te rusten. De tocht werd beloond met een theehuis bij Lake Agnes. Het water van dit meer kwam rechtstreeks van de berg en daarom dreef op dit meer vele ijsschotsen. Nadat we hadden plaatsgenomen in de berg hut van Tante Agnes hebben we ons tegoed gedaan aan hete chocoladedrank en groene thee. ( We hadden liever een koud pilsje genoten). Onderweg naar het berghutje moesten we telkens uitwijken voor enorme paardendrollen. Waarschijnlijk moet de beheerder zijn goeder middels een paard naar boven brengen. Nadat we waren uitgerust zijn we via de andere zijde van de helling weer teruggelopen. Het eerste gedeelte was echt een soort bergafdaling waarbij we over flinke rotspartijken moesten klauteren.
Toen wij onderweg naar beneden waren kwamen we nog een heleboel dappere mensen tegen die nog op de heenweg waren. Je kon hun jaloerse blikken gewoon voelen. Maar ja dat hadden wij op de heenweg ook. Het geluk was trouwens wel met ons want bijna bij de camper aangekomen begon het eerst zachtje de oetjangen en daarna ging het oetjangen over in atjangen.  Voor degene die geen indo kan dit betekent eerst zachtjes regenen en daarna plenzen. We hadden echt medelijden met de wandelgangers die na ons zijn gegaan.  Nadat we met de camper naar de camping zijn gereden. Terwijl we op weg gingen hoorden we ineens een verschrikkelijk lawaai in de camper en we schrokken ons een hoedje. Nadat we dit hoedje hadden afgezet zagen we dat het hele serviesgoed van het aanrecht was gesotermieterd.  Alles was heel gebleven , behalve glazen dopje op de pruttelkoffie kan. Dus onze vakantie valt nu iets duurder uit dan we hadden berekend. Maar ja dat nemen we maar op de koop toe. Nadat we de rotzooi hadden opgeruimd begon de zon weer ontzetten haar best te doen en toen we op de camping aankwamen hoorden we de BBQ schreeuwen om gebruikt te worden. Aan deze smeekbede konden we niet voldoende weerstand bieden. (sorry Sonja Bakker),
We waren allemaal zo moe, dat we ruzie gemaakt hebben wie de afwas mocht doen. Uiteindelijk hebben de heren zich voor een keer uitgeslooft. We hebben wel gezegd dat de dames niet moeten denken dat dit een gewoonte wordt. Ze zijn niet voor niks met ons mee op vakantie toch?
"s avonds hebben we ons weer overgegeven aan het edele kaartspel genaamd jokeren. (amerikaans)
Annelies heeft ons echt een poepje laten ruiken ze heeft die avond 3 keer gewonnen.