Dag 16 Morro Dunes – Monterey

Door G.J. van den Berge - 17-07-2013 04:26

Vandaag stond de mooie route highway 1 langs de Pacific Coast op het programma.
Met als eindpunt het mooie Monterey en Carmel by te Sea. Vanmorgen vertrokken we precies om 10u na het ontbijt. De eerste deel van de route was nog niet langs de kust dus die probeerden   we zo snel mogelijk te doen om extra te kunnen genieten van het 2e deel van de route. Onderweg kwamen we ook langs het Hearst Castele bij San Simeon. In de verte konden we het extravagante huis uit 1920 zien liggen boven op de heuvel.

Vanaf hier reden we de gehele route langs de ruige kust met veel slingerweggetjes en haarspeldbochten. Af en toe stopte we even bij een uitkijkpunt of een leuke Gift shop die we ineens tegenkwamen. Het mooiste deel was het uitkijkpunt Elephant waar enorm grote zeeolifanten lagen te zonnen pal onder onze neus. Daarna reden we door het Big Sur Coast Bos waar we eerst wilden gaan kamperen, maar de campgrounds waren al vol. Vandaar dat we verder reden totaan Carmel by te Sea. Hier reserveerden we een camping in Monterey zodat we lekker nog even konden lunchen in  Carmel en wat rond kijken in de prachtige winkeltjes waarvan vele in eftelingstijl. Daarna reden we door naar de camping Marina Dunes waar we om 17:15 uur arriveerden en gelukkig waren dat we gereserveerd hadden, andere waren helaas niet zo gelukkig.

Ondanks dat er hier geen zwembad is, is dit wel de mooiste en tevens duurste camping waar we gestaan hebben. Maar dat is de camping zeker waard, en dat vinden blijkbaar meer Nederlanders. Er is zelfs gratis koffie en thee en een mooie zitruimte met een grote TV. Ook nog niet veel eerder gezien op de campings waar we gestaan hebben. We hebben besloten op deze camping dan ook maar 2 nachtjes te blijven voordat we ons einddoel San Fransisco aandoen.

Voordat we de BBQ aanstaken hebben we nog een wandeling naar het strand gedaan, en voor d zekkerheid onze zwembroeken aangedaan. Ondanks dat we het niet zeker wisten zijn GJ en Julian toch nog even het water ingedoken aan het prachtige strand. Ook hier weer grote golven waar je lekker in kunt duiken!