Moab (Arches National Park)

Door Jan Hartgers - 21-07-2015 04:28

Reisverslag 19 en 20 juli

Goedemorgen allemaal.

Vandaag 19 juli rijden we verder naar Moab. Maar voordat we die weg inslaan gaan we eerst nog even door het Monument Valley Park . We willen die statige rotsen van dichtbij bekijken. We zagen al bij aankomst dat alle campers op de kampeerplaats stonden, maar onze chauffeur, Jan dus, dacht dat zandweggetje rijden we maar effe in.

Oke ,we waren op de route om langs alle mooie rotsen te rijden, maar kwamen geen enkele camper tegen. Alleen jeeps die mensen rondleiden. Het uitzicht was idd weer erg mooi. En....het was de bedoeling om de camper te laten staan en een jeep te nemen. We hebben het overleefd, camper is  schokvrij   en servies is onbreekbaar, haha. We zijn halverwege toch maar weer terug gereden en de verharde weg weer op. Op weg naar Moab waar we 2 nachten staan.

We zitten nu echt in het weidse Amerika. Je kan uren zo doorrijden voordat je weer in de bewoonde wereld bent. Onderweg even picknicken met versgebakken bacon met eieren. Wat een luxe en vrijheid is dit. En natuurlijk moeten we nog even vermelden dat Rik even op de parkeerplaats een paar rondjes in de camper heeft gereden. Geweldig vond hij dat, sssttttt niet verder vertellen.....

Aangekomen in Moab doen we rustig aan, goed uitrusten. We merken wel dat het reizen niet zonder vermoeidheid gaat. Tegenover de camping zit een heerlijk restaurant The Grill House, waar we s'avonds lekker hebben gegeten. Nu verder genieten van ons avondje.

20 juli

We hebben voor ons doen uitgeslapen , haha wel tot 7.30 uur. Aan onze picknicktafel heerlijk ontbeten en rustig op gang komen. Vandaag gaan we naar Arches National Park. Is hier 10 minuten vandaan. Dit park staat bekend om de bogen in en tussen de rotsen. Om dit te kunnen bezichtigen moet je de auto uit. Er zijn verschillende punten waar je kan parkeren maar dan te voet verder moet. Zo zijn we gestopt bij het punt Devils Garden Trailhead. Uit de camper, bergschoenen aan, liters water mee want het is warm. Het is even een wandeling,maar zo de moeite waard weer.  Het is zo'n enorme vlakte waar je over uit kan kijken en wat een mooi schouwspel van natuur weer. En weer zo indrukwekkend hoe die bogen kunnen ontstaan, plaatje om te zien. En zo ben je dan toch weer een paar uur onderweg.

Op weg terug nog even wat boodschappen doen en helaas hebben we het raften overgeslagen daar het park toch wat meer tijd in beslag nam. Daar was het te laat voor.

Het uit eten beviel ons gisteren zo goed , dus vandaag ook maar weer naar de overkant geweest. Even ons zelf laten verwennen. Nu genieten van ons avondje en morgen moeten we weer op tijd op. Dan gaat onze reis verder naar de Bryce Canyon. Slaap lekker voor straks.