Bryce Canyon

Door Jan Hartgers - 23-07-2015 15:29

Reisverslag 21 en 22 juli.

21 juli,

Vandaag gaat onze reis verder naar the Bryce Canyon. Weer vroeg uit de veren en we kunnen gaan. Normaal gesproken nemen de meesten de makkelijkste weg en dat is over de snelweg. Maar dat doen wij uiteraard weer niet. We hebben een route uitgestippeld door het natuurgebied. We zijn niet dagelijks in Amerika , dus pakken we zo veel mogelijk onderweg mee. Zo rijden we richting Capitool Reef National Park. Voordat we daar inrijden ,rijden we al door een apart landschap. Lijkt een beetje op een maanlandschap zeiden we tegen elkaar, beetje grauw en grijs bergachtig. In Capitool Reef werd het weer prachtig. Mooie bruin rode berglandschap. Bij zo'n ritje blijf je wel wakker bij. Weer zoveel te zien. Vanuit Capitool Reef reden we het Dixie Natural Forest in. Mooie bergen en bossen en daarvanuit hoog de bergen in. En zo rijden we op de toppen van de bergen richting Bryce Canyon. Dit was absoluut geen saai ritje. Een en al mooi landschap. Nog even een tussenstop gehad om wild te kamperen voor de lunch, geweldig!!!!

En zo zijn we weer veilig aangekomen op onze camping Bryce Canyon Pines. Een rustige camping. Dit zijn van die geweldige plekken waar we even een kampvuurtje kunnen maken, en zo zitten we tot laat er nog om heen. Natuurlijk ook met onze stokjes met marshmallows.  Morgen gaan we de Bryce Canyon bekijken.

22 juli,

We hebben uitgeslapen tot 8.00 uur !!!!!! Onze picknicktafel gereed maken om te ontbijten en dan op weg met de camper naar de Bryce Canyon. Rond 9.00 zijn we dan weer op pad. We zitten er vlak bij dus is niet ver rijden. We zijn benieuwd. We hebben ons laten vertellen dat de meeste die dit ervaren hebben dit mooier vinden dan de Grand Canyon. Onze eerste stop op een uitkijkpunt en ja......nu snappen we het. De Bryce Canyon is veel kleurrijker. Geel bruin rode bergen , rotsen. Mengeling van al deze kleuren en de Bryce Canyon is wat robuuster qua rotsen en ook heel veel groen er tussen van bomen. Maar wil niet zeggen dat de Grand Canyon tegen dit uitzicht weg valt. Ook de Grand Canyon heeft bij ons grote indrukken achtergelaten. Zo zijn we op elk viewpoint uitgestapt om het uitzicht te bekijken. Ook weer erg indrukwekkend om te zien. Het word bijna saai om te blijven zeggen hoe geweldig dit is en toch blijven we dat doen. Na alle uitzichten te hebben bekeken hebben we onze camper geparkeerd en met een shuttlebus ons af laten zetten bij Sunset Point  en daar de Navajo Loop Trail wandelroute genomen. En daar gaan we weer, bergschoenen aan, flessen water mee..........want het is weer warm.

De wandelroute is een afdaling in the Bryce Canyon. Je kan het je makkelijk maken om boven te blijven staan maar word aanbevolen om het intens mee te maken door erin te lopen. De afdaling koste ons geen moeite , hihi we bleven afdalen en in ons achterhoofd wisten we dat we ook weer terug moesten. Het is echt de moeite waard om de wandeling te maken. Zo loop je dicht tegen de rode bruine rotsen naar beneden en zelfs ook nog veel groen in het dal. We hebben genoten. Nu kijk je niet in de Bryce Canyon , nu kijken we naar boven tegen de rotsen aan. Wat enorm zijn ze!!!  En nu terug naar boven, hihi. Nou dat ging iets langzamer dan de afdaling. Na veel tussenstops zijn we dan toch weer boven en dat hebben we dan toch maar weer even gedaan. Zo zijn we al met al toch een aantal uren verder. Weer terug met de camper naar de camping. We hebben weer lekker gegeten door de gemakken van onze home mobile en nu genieten van ons avondje. Kampvuur gaat nog even aan en we gaan ons voorbereiden op morgen. Morgen gaat de reis verder naar Las Vegas. Dat is even wat anders dan bergen en rotsen.........

Tot morgen allemaal en slaap lekker voor straks.