New York part 2

Door Margreet Langen - 16-07-2015 05:19 Lieve allemaal, Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes. En oma Annie we genieten en doen ook zeker af en toe rustig aan om alle indrukken te verwerken... ;-) Gisteren begonnen bij 9/11 museum. Ook weer zeer indrukwekkend en niet te begrijpen hoe je zoiets kunt doen.. Toen we halverwege de middag buiten kwamen regende het, maar nog steeds erg warm. Nogmaals broadway afgelopen. Gewinkeld wederom en hierna wederom naar Time Square. Daar kregen we bij toeval voor weinig musical kaarten aangeboden om om 19 uur, 7 pm zoals ze het hier zo mooi zeggen naar An American in Paris te gaan. We hadden nog maar een half uur, dus maar in ons vakantie kleding naar de musical ipv in onze gala jurkjes ;-). Wel erg gaaf, op Broadway naar een musical. Hij was geweldig. Er werd vooral op erg hoog niveau gedanst. Toen we uit het theater kwamen was het eigenlijk al goed donker, maar alles werd volop verlicht door Time Square. Echt niet te geloven wat een bak licht.... Nog enigszins last van de jetlag gingen we moe maar voldaan naar het hotel. Vandaag iets langer geslapen, was ook wel even lekker. Jetlag waarschijnlijk voorbij. Het was enorme regen buiten en de voorspellingen zeiden ook voor de rest van de dag regen. Dus eerst maar even 4 plu's gescoord. Trouwens wel gewoon bloed heet, rond de 30 gr nog steeds, hier staat het als 80 gr Fahrenheit, ziet er ook erg warm uit...Hierna op zoek naar een ontbijt. Iedere ochtend toch weer een uitdaging, wat en waar het ontbijt gaat worden. We zijn toch wel erg verwend met ons goede ontbijt in Holland! Vandaag werd het pizza voor ontbijt en eigenlijk ook gelijk maar als lunch. De plannen hierna om naar het American museum of natural history te gaan werden even te niet gedaan, omdat er een mega rij stond voor het museum. Er waren meer mensen op het idee gekomen om ergens droog te vertoeven. Plannen gewijzigd en we zijn naar Rockerfeller gegaan en mega winkel, kantoor complex. Tevens is daar de Rock of the top te vinden, waar je een geweldig uitzicht over de stad hebt. Deze hadden we gepland voor vanavond als het donker is, fantastisch nl.met al die lichtjes dachten we. Na nog even gewinkeld te hebben op The Fifth, maar weer een poging gedaan om naar het museum te gaan. En jawel de rij was weg. We konden zo doorlopen naar binnen. We hebben een paar uur kunnen genieten binnenin dit museum. Van opgezette dieren tot de Big bang theorie. Erg fascinerend allemaal. Hierna wel trek gekregen en terug naar Rockerfeller gegaan. Daar kwamen we Five Guys tegen. Hier ga je naartoe voor de beste hamburgers (Marc, wederom bedankt voor de tip!) ze waren geweldig! Toen het bijna schemerig werd zijn we naar de Top of the Rock gegaan. Niets teveel gezegd over het uitzicht, FANTASTISCH!!! Hierna wederom moe en voldaan naar ons bedje. Uiteraard eerst met de metro naar onze straat waar ons hotel staat, East Broadway. We beginnen de metro ook eindelijk een beetje te snappen. Verschillende lijnen rijden op het zelfde traject, maar stops zijn verschillend, goed naar de letters of cijfers van de lijnen kijken en naar de stations welke lijn waar komt. Het belangrijkste wat je moet weten is uptown of downtown... Dan red je het wel en kom je overal met de Subway.... Morgen wordt weer een mooie zonnige dag en gaan we naar Ellis Eiland, waar het vrijheidsbeeld op staat... En dan maken we ons op voor de laatste dagen New York, the Big Apple, the city that never sleeps en alles is groot, groter grootst.... Wat een stad! PS foto's volgen morgen, WiFi beter in de ochtend schijnbaar dan 's avonds...