Our last day in the USA

Door Margreet Langen - 13-08-2015 05:25

11 en 12 augustus Miami Beach and Miami

Gisteren heel vroeg op om naar Miami te rijden. De weg was prima en we reden zo de Everglades uit. Het was een behoorlijk stelsel van wegen vlak voor Miami, er waren zelfs 6 boven elkaar. Gelukkig hadden we de Garmin... Ook behoorlijk druk. In Miami Beach lagen al een paar grote schepen, echt huge groot...
Op tijd bij het appartement, veel te vroeg om er al in te mogen, maar gelukkig mochten we onze koffers achterlaten bij de check in. Toen konden we onze lege auto terugbrengen naar de autoverhuur, in South beach. Het was er erg druk, maar die wachtten allemaal op een auto om mee te nemen. Sommige stonden al 45 min. te wachten. Wij konden gelukkig de garage inrijden en de vriendelijke meneer hielp ons gelijk. Alles was binnen 5 min. geregeld gelukkig. Toen maar eens Miami Beach verkennen. Het was inmiddels alweer bloody hot geworden. Jeetje wat een warmte zeg. Maar goed dat waren we inmiddels gewend van de afgelopen weken. Al went deze hitte toch niet echt...
Eerst maar eens naar de beach, daar waren we zo. Het was niet druk in noord Miami Beach op het strand. Waarschijnlijk te warm. Wel mooie grote stranden!
Toen maar met de taxi naar South beach de placet te be. We moesten nog even uitzoeken hoe we met de bus moesten, dus een taxi was op dit moment even een goede oplossing.
Op Ocean Drive, de street to be. ’s Avonds is het daar zien en gezien worden schijnt.
We hebben hier even heerlijk gegeten. De ober was erg onderdanig, om raar van te worden. Hij vertelde wel drie keer dat hij Larry heette en als we iets nodig hadden, dan moesten we maar roepen. Hij deed zelfs een soort buiging voor ons. Echt ongemakkelijk. We hebben er wel heerlijk gegeten.
Hierna nog wat gelopen over de Ocean Drive. Mooie duren hotels, mooie dure winkels en veel art deco gebouwen. Er zaten papegaaien in de boom, echt niet te geloven. Er zaten er best veel, veel lawaai te maken.
Toen maar weer eens naar het appartement, kijken of we erin konden. En ja we mochten naar binnen. Mooi op de begane grond. Toen we de deur van het appartement open deden, wisten we niet wat we zagen. Jeetje wat een mooi appartement zeg. Het was nagenoeg splinternieuw. Erg mooi hoor. Twee grote bedden, ruime kamer, mooie keuken en een erg mooie badkamer. Erg mooi dus. Daar konden we prima onze laatste drie nachten in de USA doorbrengen. 3 min. lopen vanaf de beach, ook heerlijk.
Na het inchecken, maar even boodschappen gedaan, bij de supermarkt om de hoek. Het is bijna allemaal spaans hier. Veel Cubanen in Miami en dat is hier ook in Miami beach te merken. Veel spaans sprekenden en ze spreken af en toe niet eens Engels. De supermarkt was ook niet Amerikaans. We hadden wel weer een heerlijk ontbijtje binnen.
’s Avonds naar Miami South beach. Met de bus. We hadden inmiddels ontdekt hoe dit werkte. Erg gezellig bij night. Veel neon uiteraard, maar ook veel live muziek. Erg gezellig dus.
Vandaag naar Miami gegaan. Uiteraard ook weer met de bus. Er lopen hier veel buslijnen en het is dus goed te doen met het openbaar vervoer. Eerst zijn we een rondje met metromover geweest. Een gratis metro, ver boven de grond, zodat je geweldig over de stad uit kunt kijken.
Hierna zijn we naar Little Havana ( la Pequena Habana) gegaan. Daar waan je je dus echt in Cuba. Alles Spaans. Ze spreken amber Engels daar. Gezellig en alles leeft op straat. We hebben op de Calla Ocho, de gezelligste straat in Little Havana. Erg leuk inderdaad en alles leeft op straat, net zoals in Cuba waarschijnlijk. Als ze horen dat we uit Nederland komen, vinden ze het weer heel interessant. Maar soms is het moeilijk of eigenlijk niet om te communiceren als ze alleen Spaans spreken....
In een klein overdekt parkje werd domino en schaak gespeeld. Door veel oude Cubaantjes. Leuk om te zien.....
Hierna naar Miami Downtown terug met de bus. Er kwam een behoorlijke donkere lucht aan. Er was onweer voorspeld. In downtown naar de Bayside gelopen. Inmiddels was het gaan regenen. Dus maar snel de winkeltjes in Bayside in. Bayside ligt aan de haven en zijn veel kleine, gezellige winkeltjes en restaurantjes. De regen was niet lang. Dus het viel mee de onweersbui. Niet zo erg als de voorspelling deden vermoeden. We hebben wat gegeten en hebben gezellig rondgelopen. Het werd donkerder. Lichtjes aan, gezellig. Een bande wat speelde, erg leuk allemaal.
Rond 9.00 pm terug met de bus naar ons appartement.
Miami en Miami beach erg leuk. Weer heel anders dan de andere staten waar we geweest zijn. Amerika heeft toch veel verschillen......

12 aug. Laatste nacht in USA, Miami Beach

Vanochtend eerst lekker uitgeslapen. Gioia en Margreet zijn naar de beach gegaan, naast ons hotel. Vlakbij, mooie beach, maar uiteraard heerlijk warm! Rudy en Giannique hebben heerlijk gechilled in de airco in ons appartement.
Hierna naar de Licoln Road Mall. Een mega winkelstraat, waar ook allemaal restaurantjes zijn. Erg gezellige straat. Hier hebben we ook gegeten. Als einde van de avond nog even gezellig over de Ocean Drive gelopen. Was zeker weer druk en gezellig. Op de terugweg nog even de Spanish Way meegenomen. Een straatje waar geen auto’s mogen rijden en waar alleen maar Spaanse restaurantjes zitten. Ook erg druk en gezellig.
Hierna met de bus naar het appartement. Laatste nacht in the USA.
Morgen vliegen we vanaf Fort Lauderdale om 22.00 uur USA tijd, 4.00 uur Nederlandse tijd terug naar huis. We vliegen via Kopenhagen. We zijn als alles goed gaat rond 18.00 uur (Nederlandse tijd) terug op Schiphol. Hierna met de trein naar huis.....

Goodbye USA, we loved it!