Our last week in USA en DOLFIJNEN!!!

Door Margreet Langen - 08-08-2015 04:02

6 aug Op naar de beautiful beaches from Florida

Vanochtend eerst de I-drive een stuk gereden. Vooral veel hotels aan deze lange weg en hier en daar ook één van de parken. Hierna naar the Mall at Millenia. Hier zit the Cheesecake factory. Waar je niet alleen heerlijke cheescakes kunt eten, maar ook veel ander goddelijk food kunt eten.
Omdat de factory pas om 11.00 uur open ging, hebben de dames zich eerst maar even vermaakt in the Mall. Helaas zijn ze blijven steken in Victoria Secrets. Het was er nog heerlijk rustig en iedereen wilde ons wel helpen. Het was heerlijk Amerikaans overdreven. Na een heleboel bh’s passen verder, hebben de dames alle drie toch een paar mooie setjes kunnen scoren. Rudy was inmiddels aan de koffie van de Starbucks gegaan, heel verstandig. Na de Victoria Secrets was the Factory allang open. Het was er behoorlijk druk, maar we hoefden gelukkig niet lang te wachten. Rudy, Gioia en Margreet hadden en heerlijk stuk cheesecake en Giannique ging liever voor de knofloofbroodjes met kaas. Alles was heerlijk, echt goddelijk heerlijk...
Hierna up naar Clearwater. Het was gelukkig niet zolang rijden, vandaag maar 140 km.
Nadat we ingecheckt waren in het hotel, op naar de beach. Clearwaterbeach, Florida’s best beach 2013. Het was inmiddels wel half 5 toen we daar aankwamen, maar het was nog steeds bloody hot. De app gaf aan 34 gr, voelt als 49 gr. Gelukkig wat wind aan de beach. Het water was ook weer heerlijk warm. Dat is toch goed vertoeven aan de Mexicaanse Golf.
Het lijkt hier aan de kust wel een beetje op Spanje. Mooie stranden, helder water en helaas flink wat hoge appartementengebouwen. En niet te vergeten een aardige boulevard.
Als afsluiting van onze dag, heerlijk in een lekker (vis)restaurant gegeten, met een geweldig uitzicht op de beach..... Iemand live aan het spelen op de achtergrond, gezellig....

7 aug.  GEWELDIGE DOLFIJNEN GEZIEN!!!
Echt amazing vandaag Dolfijne gespot, fantastisch!

Vanmorgen eerst ontbeten, best aardig was het voor Amerikaanse begrippen. We hadden een beetje haast bij het ontbijt. We hadden het hotel laten bellen of er nog plek voor 11.00 uur op de Dolphin boot was en dat was er, maar we moesten er wel op 10.15 uur zijn. Dus we moesten opschieten, het was nl. ook druk op de weg naar de beach. Gelukkig viel het mee en waren we op tijd.
We gingen met de Little Toot, een kleinere boot, die door veel mensen hier aanbevolen werd. Het scheen dat de golven die deze boot maakte, geliefd waren bij de Dolfijnen. We waren erg benieuwd. Zo gaaf om dolfijnen te zien....
We gingen om 11.00 uur de haven uit en gelijk raak. In de haven was al één dolfijn, die heerlijk aan het dollen met de boot was. Hij sprong een beetje en zwom weg en kwam weer, dat was al gaaf. Hij was nog niet echt naast de boot, maar wel al gaaf om te zien.
Na een tijdje in de haven rondgevaren te hebben, ging de boot weer verder.
Na een tijdje gevaren te hebben, kwamen we op meer open water. Daar waren meer boten om dolfijnen te spotten en ja daar was er weer één bij een andere boot.
Onze boot voer er eerst even langs. Het waren er twee, moeder en kind. Gaaf om te zien.
Onze boot zette even zijn motoren aan en ging hard varen en hoopte zo de dolfijnen te lokken, om met hun golven te spelen. De andere boten probeerden dat natuurlijk ook, maar die van ons vonden ze het leukste.
Weldra zwommen moeder en kind, achter, naast onze boot en sprongen fantastisch uit het water. Het was echt geweldig om te zien, echt niet te geloven. Ze sprongen, doken, draaiden om in de lucht. Ze vonden het geloof ik geweldig, ze waren echt aan het spelen. Nog nooit zoiets gezien. Ongelooflijk, wat ontzettend gaaf. Hoe harder wij juichten met zijn allen op de boot, hoe meer ze sprongen, het leek wel een show. Gaaf, gaver, gaafst!
Na een tijdje stopte onze boot en stopten de dolfijnen. Hierna nog iets verder gevaren, maar er kwam een enorme onweersbui aan. De lucht werd erg donker en het flitste ook al. Dus terug naar de haven. Het begon ook al enorm te regenen. Gelukkig had onze boot een overkappinkje. Het was echt hevig noodweer geworden. Dat was ook wel voorspeld, maar wij hadden echt geluk gehad....Wat een mooie ervaring.
Hierna snel de auto in. En de wegen overstroomden al flink. Een beetje langs de kust gereden en toen maar en leuk tentje ingedoken om heerlijk wat de lunchen en onze filmpjes en foto’s te bekijken. Echt fantastisch zeg, dolfijnen zo dichtbij!
Na een tijdje werd het weer aardig droog. Toen zijn we langs de kust omhoog gereden. Eerst hebben we Honeymoon Island aangedaan. Een erg mooi eilandje met mooie stranden. Helaas waren ze niet zo mooi meer, na de hevige stormen van drie weken geleden. We hebben er wel mooie schelpen gevonden. Eens kijken of we deze heel naar Nederland krijgen....
Hierna naar Tarpon Springs gereden. Een plaatsje wat erg rijk en beroemd geworden is vanwege de spons industrie. Er worden nog steeds veel sponzen uit de zee gehaald. Tevens is het geheel Grieks daar, omdat er Grieken in 1905 daarnaartoe zijn gekomen om te werken in de spons industrie. Veel Grieken zijn er blijven hangen. En inderdaad het is er behoorlijk Grieks. Allemaal Griekse restaurantjes. Griekse winkeltjes. Best gezellig. Uiteraard gegeten bij de Griek... toch leuk als je in Florida, USA bent. Het was er alleen best rustig vonden wij. Alle winkels al dicht om 17.00 uur (of zoals ze hier zeggen 5.00 pm). We vroegen een dame in de winkel en ze zei dat het hoofdseizoen van kerst tot half mei liep. Nu dus niet meer. Heel bijzonder vonden wij dat.
Wat we vandaag ook hoorden is dat het vanaf maandag, hier aan de kust, pas echt mooi weer geworden is. Hiervoor heeft het iedere dag, heel veel uren per dag, geregend. Wij hebben schijnbaar geluk gehad. Wij hebben alleen nog maar mooi weer gehad, op een onweersbui na....

We zijn nu weer lekker in ons hotel in Clearwater en morgen rijden we naar Everglades City. Om de moerassen in te gaan...

Liefs van ons allemaal uit de USA.