Dag 25, van Castro Village naar San Francisco

Door Bart en Irma - 14-06-2017 06:49

Vanmorgen toch maar vroeg de wekker gezet want we moesten de koffers inpakken en al onze troep uit de camper halen. Half tien weggereden en tank en propaan aangevuld. Bij de inleverlocatie werd de camper gecheckt en is er een schade geconstateerd aan de bestickering linksachter. We zijn in Death Valley tegen een tak aangereden wat dit veroorzaakt heeft, kosten 525 dollar maar dat kunnen we verhalen op de verzekering, we hebben alles afgekocht dus dat moet geen probleem zijn.

De verhuurder bracht ons naar het station waar we de trein pakten naar San Francisco downtown, daarna een taxi genomen naar het hotel. Beetje gedateerd hotel met een kleine kamer maar alles erop en eraan dus dat redden we. Na even bijgekomen te zijn zijn we op pad gegaan, in eerste instantie liepen we door de ghetto van San Francisco met een hoop zwervers op straat, uitgekomen bij Union Square en van daaruit naar China Town gelopen, een enorme wijk, één van de grootste Chinese gemeenschappen buiten Azië. Leuk om doorheen te lopen, we stuitten toevallig op House of Nan King, een Aziatisch eethuis dat in de anwb gids besproken werd, daar hebben we heerlijk gegeten.

Teruggelopen naar het hotel, tot nu toe waren we alleen maar naar beneden gelopen dus nu moesten we fors klimmen, San Francisco is op 43 heuvels gebouwd dus kun je nagaan, blij dat we bij het hotel waren want het was ondertussen best fris geworden en daar waren we niet echt op gekleed.

Morgen staat er een fietstocht met Baja Bikes op het programma, onder leiding van een gids gaan we zo'n drie uur fietsen langs alle highlights, eerst even buiten de deur ontbijten en dan door naar het verzamelpunt in de buurt van Fisherman's Wharf.

Miranda, Christian en Teun 14-06-2017 06:59 {{button-45522}}

Oh leuk!! Jullie gaan fietsen....dat gaat heel leuk worden en lekker alles bekijken in SFO! Beetje jammer dat men is gaan zeuren over een beschadiging vd bestickering en dat ze daar zo belachelijk veel voor rekenen.

Monique en Peter 14-06-2017 07:48 {{button-45525}}

Veel plezier op de fiets door SF 🚴🏻👍🏻

Timorteam 14-06-2017 07:59 {{button-45526}}

Haha, nou die kleine hotelkamer zal toch wel iets royaler zijn dan wat jullie tot nu toe gewend zijn. Nog twee nachtjes slapen en dan mogen jullie weer in je eigen bedje 😴😴 maar eerst nog een paar fijne dagen in SF; geniet er van!

Jan & Ria 14-06-2017 08:59 {{button-45528}}

Nu de verhalen bundelen en een pocket boek uitbrengen.😄
Geniet nog even van San Francisco 🚴🏻🚴🏽‍♀️

Linda en Ton 14-06-2017 09:45 {{button-45534}}

Het is dus niet overal rozegeur en maneschijn. Lijkt ons best eng om door zo'n onbekend ghetto te lopen, je weet nooit wat je tegenkomt. Gelukkig is alles goed gegaan en hebben jullie heerlijk gegeten. Wat een gezeur over bestickering zeg, en dan nog zo'n belachelijk bedrag rekenen.... Gelukkig is alles te verhalen, anders was het een kostbare domper geworden.
Fietsen door de highlight lijkt ons een geweldige (laatste??) ervaring. Alvast veel plezier.

Annemarie 14-06-2017 11:03 {{button-45535}}

Lijkt mij geweldig nog een paar dagen San Francisco en dan die fietstocht leuk hoor dan zie je ook veel.
Ik hoop dat jullie daar nog genieten en dan terugzien op een prachtige reis en denk maar zo straks heb ik thuis weer alles lekker je eigen bed en alle luxe.

Diny 14-06-2017 19:17 {{button-45551}}

Veel plezier met de Baja Bikes tour 🚴🏼‍♀️🚴🏽

Jolanda 14-06-2017 22:05 {{button-45556}}

nog veel plezier de laatste dagen. San Fransisco, k was er 43 jaar geleden.
Toen gegeten op de fishermans wharf, een aanrader.
Fietsen in San Fransisco lijkt me niet ideaal, maar ja, we blijven Hollanders , en die kunnen fietsen!