Dag 20: Calgary

Door Roelof en Wilma - 26-06-2017 05:43

De bijna laatste dag van de geweldige vakantie is aangebroken. Tenminste voor we morgen de camper in moeten leveren en terug vliegen naar Nederland. We ontbijten onder een egaal blauwe hemel. Pakken in en vertrekken voor ons laatste deel van de reis met bestemming Calgary. Ook ons startpunt van onze 3 weekse camperreis. Wilma wil graag het laatste stuk rijden. We vertrekken even na negen en rijden via de highway 1 terug richting Calgary. Het grootste deel van deze rit hebben we in tegenovergestelde richting al gedaan. Onderweg halen we een kop koffie bij een tankstation. Het laatste stukje rij ik maar weer op verzoek. Even na 12 uur komen we aan op onze laatste overnachtingsplek. Een camping vlak bij Calgary. We zetten de camper op de plek en sluiten alles aan. We lunchen bij de camper, want alles moet op. Dat doen we met een paar buffalo worstjes, gekregen van een Canadees in Golden. We vinden de smaak niet bijzonder. Even later lopen we naar een bushalte even verderop om met de bus en de trein naar het centrum van de stad te gaan. We vragen naar de laatste bus terug. Die blijkt om half zeven te zijn. Wel een beetje krap vinden wij. Onderweg stappen we over van de bus op de trein, die ons naar het centrum brengt. Als eerste bezoeken we de Calgary Tower. Met de lift zijn we in 30 seconden op een hoogte van ruim 190 meter en kijken uit over de stad. We herkennen de olympische ijsbaan. We zien verschillende wolkenkrabbers met kantoren en kunnen vanwege het weer vele kilometers ver kijken. Dan gaan we weer naar beneden en lopen naar de Olympic Plaza, waar in 1988 tijdens de Olympische Spelen de winnaars van de verschillende onderdelen werden gehuldigd.. in plakaten staan alle winnaars vernoemd. We vinden de voor ons belangrijkste van het schaatsen. Dan lopen we door de winkelstraat en lopen naar Prince's Island Park. Een mooi park, dat druk wordt bezocht op de vrije zondag. We wandelen er doorheen en keren terug naar de winkelstraat. We hebben geen zin meer om te koken en eten wat in een restaurant aldaar. Als we hebben afgerekend, kunnen we de laatste bus niet meer halen. Een taxi brengt ons terug naar het Olympic Park,. Daar zijn de schansen voor het skispringen en de bob- en rodelbaan. We lopen nog een beetje rond en wandelen van daar in een kwartiertje terug naar de camping.

Tijd om de koffers zoveel mogelijk in te pakken en de camper een beetje schoon te maken. De camper moet uiterlijk 10 uur terug zijn en dan worden we naar het vliegveld gebracht.

We drinken ons laatste bier op en dat zit het erop. Ook wel weer goed dat we naar huis kunnen.