Dag 7: Bryce Canyon + Olaf

Door Valerie van Weele - 04-05-2018 17:58

Dag zeven alweer. Het gaat wel erg snel zo. Na deze 7 dagen ben ik nog steeds niet gewend aan de tijd en heb ik nog moeite om in mijn slaapritme te komen.

Vanochtend werd ik wakker om 05.45 en had wel zin in vandaag, want we zouden eindelijk terug naar de zon gaan, althans dat dacht ik. Ook zouden we vandaag de Bryce Canyon gaan bezoeken.

Vanuit Page was het 250 km rijden naar Bryce Canyon City. Tijdens deze reis zijn we nog even gestopt bij de Glen Canyon Dam. Naar mate we verder reden begon het superhard te sneeuwen. Waarschijnlijk moest Olaf gewoon niezen. Een paar kilometer verder sneeuwde het gelukkig niet meer.

Aangekomen in Bryce Canyon City hebben we de shuttle bus weer gepakt en naar het eerste uitkijkpunt gereden. Bovenop de berg was het -1, dus het was vrij koud. We hadden gelukkig nog wel een mooi uitzicht.

We zijn gaan wandelen naar het volgende uitkijkpunt, terwijl het ondertussen weer licht begon te sneeuwen. De wandeling was ongeveer 3 kilometer, dus erg lang was het niet.

Het begon steeds harder en harder te sneeuwen en het werd er niet warmer van. We hadden wel geluk met het uitzicht, er scheen nog wel zon op de Bryce Canyon dus konden we nog mooi alles zien. Na een tijdje sneeuwde het zo hard dat ik nauwelijks nog het pad kon zien. De paden waren nou ook niet echt breed, dus 1 misstap en ik lag beneden. Denk daar maar niet over na op 2500 meter hoogte.

We hadden geluk, want aan het einde van de wandeling konden we niets meer zien. De wolken waren over de Bryce Canyon heen gevallen.

Na de Bryce Canyon zijn we naar onze camping gereden. De camping lag in de middle of nowhere en het is één van de donkerste plekken van Amerika. We werden gewaarschuwd voor ratelslangen, schorpioenen en giftige spinnen. Ik hoefde de camper niet meer te verlaten.

Naar mate de avond viel hebben we een kampvuur gemaakt. Hierna gingen we douchen. Het was nog donkerder dan in dag 5, gelukkig hadden we een zaklamp en was deze weg wat makkelijker. De douches waren echt fan-tas-tisch. Gewoon nog beter dan thuis.