dinsdag 25 sept. Vanaf Denver Airport

Door Jaap en Karin van Roshum - 25-09-2018 23:46

Vanmorgen vroeg opgestaan, want ja, er valt heel wat op te ruimen zo'n laatste dag. We waren op tijd bij de camper-verhuurder en hebben alles leeggehaald. Helaas hadden ze daar geen koffie, dus dan maar naar het vliegveld. Er stonden nog drie mensen (echtpaar met oudere dochter) die ook naar het vliegveld moesten en zij deden dat met Ueber. Een heel stuk voordeliger dan een taxi. Ze stelden gelijk voor om een grotere auto te laten komen zodat we met elkaar mee konden. Inmiddels had Jaap binnen al een taxi laten bellen, wilde dat annuleren maar was niet nodig. Toen de "taxi" van Ueber aankwam, vroegen wij ons toch wel af hoe alle bagage mee moest. Met veel stouwen is het gelukt en zijn we om plm. 11.30 uur op het vliegveld aangekomen. Nou, dan maar wachten, want het vliegtuig vertrekt pas om 18.00 uur (was gepland om 17.25 uur). Gelukkig konden we onze bagage al kwijt aan de balie van Lufthansa, dus waren we van de zware koffers verlost. Die andere familie (moesten naar Londen) konden pas om 15.00 uur inchecken, dus liepen nog een poos met hun koffers te sjouwen. Terwijl wij aan de koffie zaten, kwamen zij er ook aan en hebben wij nog een poosje met elkaar gepraat. De vrouw en dochter konden ook nederlands, want één van hun drie dochters woont in Almere, zodoende heeft de vrouw behoorlijk nederlands leren spreken en de dochter die erbij was heeft in Belgie gewoond. Na de koffie zijn we maar naar buiten gegaan, waar de zon weer uitbundig scheen, terwijl er ook een frisse (noorden)-wind stond. Inmiddels (15.30 uur) hebben we de veiligheidscontrole achter de rug, wat wel even geduurd heeft. Ik, Karin, was vergeten een flesje water uit de rugtas te halen. Nou, dan ben je er zo maar niet door. Afin, flesje water uit de tas gehaald en weggegooid, maar dan moet je opnieuw gecontroleerd worden. Toen op weg naar de vertrekhal. Moet je op Schiphol soms einden naar de "gate" lopen, hier komt de ondergrondse voorrijden en met een sneltreinvaart brengt hij je naar de (in ons geval de A)-gate. Super geregeld. Is hier heel wat groter dan op Schiphol. Nu zien dat we nog ergens een warme hap kunnen kopen en dan maar hopen dat het vliegtuig een beetje op tijd landt en ook ALLE koffers meegaan. Na negen uur vliegen hopen we in Frankfurt te landen en vervolgens met een kleiner toestel door te vliegen naar Shiphol waar we hopelijk na een veilige reis morgenmiddag om 14.00 hopen te landen. Nogmaals heel hartelijk dank voor de leuke en fijne reacties die wij van verschillende familieleden en vrienden hebben gekregen.