Dag 16+17
Door Douma / Moret - 19-08-2008 06:57Dag 16; zondag 17 augustus
2008. Reisafstand: 110 km.
Het is zondag en dus voor ons
een rustdag, ook in de vakantie. Wij bezoeken een Greenlaw Baptist
Church in Flagstaff. Het is een goede dienst afwisselend met
muziek, koorzang en solozang alles gericht op het verhaal van Jona
( hfdst.1:1-10), die niet naar Ninevé wilde. De pastor wijst ons op
onze verantwoordelijkheid om Gods weg te volgen en niet de onze.
Daarnaast verwijst hij naar psalm 139:7, dat wij nooit kunnen
ontsnappen aan Gods aandacht en dat wij niet aan Zijn blikken
kunnen ontkomen. Hij sprak niet alleen enthousiast, maar ook zo
snel en zo hard via de microfoon, dat er ons veel ontgaan is. De
rest van de dag hebben we in alle rust met een stukje sight seeïng
doorgebracht. Het weer is kennelijk wel wat van slag, omdat we in
de morgen veel zon en warmte hebben, maar in de loop van de middag
toch weer dreigende onweersbuien, hoewel wij het droog
houden.
Dag 17; maandag 18
augustus 2008. Reisafstand: 110 km.
Doel: Flagstaff HW 89/40 -
Williams – Route 66 – Kingman; vervolgens HW 95 door naar Londen
Bridge bij Lake Havasu City. Afstand: ruim 300 km.
Na een koele nacht ontbijten
we in de volle zon met mooi . We gaan nu richting L.A., ( van
hieruit 500 miles), maar doen dat gedeeltelijk via Route 66. Deze
legendarische snelweg uit 1926, ooit de hoofdweg van Amerika’
genoemd, overbrugde de 2400 mijl tussen Chicago en Santa Monica in
Californië. Zestig jaar later was de weg zo overbelast dat een
groot deel van het verkeer werd omgeleid over nieuw aangelegde
Highways, zodat je nu voorbijrijdt aan de oude motels en klassieke
Amerikaanse diners (eetlokalen). Verkeersborden wijzen de weg naar
historische weggedeelten en dus volgen wij die op vanaf het dorpje
Williams en daarna v.a. de afslag “Crokton Road”, nog vóór Seligman
op de HW 40, die na verbreed te zijn de oude 66 heeft vervangen.
Daarvoor hebben we het dorp Williams nog even bezocht en zien de
oude glorie terug toen alles nog via die route 66 ging. Zo is het
nog leuker om in Seligman te stoppen.In de documentatie is terecht
beschreven, dat het een pittoresk dorpje is waar je de pure
nostalgie tegen komt.Dit dorp is vrij rommelig en kitserig, maar
echt leuk! Als laatste stop vóór Kingman doen we in Hackberry een
mooi versierd benzinestation aan, dat de vroege herinneringen ook
doet opleven. We kopen daar nog wat en gaan door naar Kingman. De
gehele route kenmerkt zich van uitgestrekte weidegronden tot
rotsachtig gebergte.In Flagstaff zagen we om de haverklap meerdere
locomotieven met een 60-80 wagons langzaam via het spoor
voortbewegen, en zo was het ook onderweg vandaag vaak één rij van
wagons.
We zijn in Kingman vroeger dan gepland en besluiten door te rijden
– als het kan – tot Lake Havasu City, bij de Londense Brug, waar je
ook kunt zwemmen. Want……
Inmiddels is de temperatuur
tot grote hoogte geklommen. We meten bij Hackberry al over de 40*!
( 110 F.) en bij kruising HW 40 richting HW 95 naar Lake
Havasu City op een heel groot parkeerterrein met vele en enorme
grote vrachtwagens is de temperatuur zelfs bijna 50*, vanwege het
asfalt en de ronkende motoren die de warmte nog meer opstuwen.Wat
een verschil met gisteren!
We rijden een heel eind langs
de Colorado rivier en komen bij een plaatsje dat op de kaart heel
klein aangegeven staat, Bullhead City…… Een complete nieuwe stad
(in aanbouw) met tientallen hotels, andere voorzieningen op het
gebied van toerisme, zoals een casino etc. en duizenden huizen over
een lengte van zeker 25 km! Er is nog voldoende grond te koop en de
te kopen huizen van hout staan op wielen klaar om gekocht en
geplaatst te
worden…..
Hierna
komen we om 17.00 uur aan bij de oorspronkelijke London Bridge, die
steen voor steen hiernaar toe is verhuisd, vlakbij Lake Havasu
City!
Daar
is ook een camping en ja………wij krijgen op verzoek een plekje aan
het meer!!! De temperatuur blijft tot heel laat boven
de 30*. Als eerste gaan we een duik in het meer nemen om even af te
koelen. Een verademing!