van zion naar bryce

Door 4 lelietjes - 03-08-2011 04:12 Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan om Zion National park te bekijken. Er is een shuttlebussysteem, wat erg goed werkt. Elke 5 minuten rijdt er een bus beide kanten op. Natuurlijk erg milieuvriendelijke bussen op propaan. Om 9.00 uur gingen we al met de bus naar het uiterste puntje van de canyon. Daar start de riverside walk, waar veel mensen naartoe gaan die daarna de Narrows Hike gaan doen. Dit is een wandeling door het water van de virgin river op een punt waar de wanden van de canyon steeds dichterbij komen en water dus ook met steeds meer kracht erdoorheen gestuwd wordt. Helaas waren wij daar niet voor uitgerust en konden wij dit niet doen. Onderweg terug hebben we nog 2 kortere hikes gedaan. Ronde de middag zijn we vertrokken naar bryce canyon. Onderweg nog een lekker broodje bij de subway gegeten. Ons hotel ligt iets buiten het nationale park en is weer van een iets mindere categorie. Er is een zwembad in een soort kas. We zijn bij Ruby’s Inn gaan eten, dit is een bekend motel en restaurant. Het bestaat al sinds 1919, toen Ruby Bryce hier kwam wonen en wel wat in toerisme in zijn achtertuin zag. Het was zijn land (waar hij qua dieren of verbouwen niets mee kon) en op deze manier kon hij er wel wat aan verdienen. Nu dat is gelukt, zijn nazaten beheren nog steeds alles wat bij Ruby’s Inn hoort. Morgen gaan we Bryce canyon verder verkennen en hoeven we niet te verkassen.