Dag 12: Bryce Canyon en Capital Reef

Door Sieb en Marion Kindermans - 27-05-2014 05:38

Goedemorgen allemaal, het was weer een koude nacht. Bryce ligt hoog en dat zorgt ervoor dat het s’avonds snel afkoelt en s’nachts tegen het vriespunt is. Vanmorgen zijn we na het ontbijt direct naar het park gereden. De afstand was ong 2 km dus dat was goed te doen.  De camper vooraan bij het informatiecentrum geparkeerd, even nagevraagd wat we zeker moesten bekijken en vlug bij de bushalte wachten op de volgende shuttle-bus. Na verloop van tijd was het toch wel vreemd dat we daar alleen bleven zitten en er geen bus kwam. Ergens op een bordje hing een door de wind opgevouwen papiertje en na dit geopend te hebben bleek dat hier geen bus zou komen. Haha snel naar een andere halte waar we eigenlijk direct konden instappen. We hadden een paar wandelingen (hikes) uitgezocht die we vandaag zouden gaan bedwingen. Op de halte Sun-set uitgestapt voor het begin van onze tocht. Onze monden vielen open van al die mooie rotsformaties. Als mooi roodachtige pegels/druipkaarsen maar officieel Hoodoos genaamd stonden er honderden testralen in de zon. De eerste 50 foto’s waren al snel weer genomen en vele zouden er weer volgen vandaag. Ik ben bang dat jullie de foto’s tot vervelends aan toe allemaal met uitleg te zien krijgen en als het in dit tempo doorgaat worden het er tegen de 3000 ;-) Het is heel moeilijk te beschrijven hoe de canyons steeds weer ons verbazen van hun schoonheid. Ook vandaag was het weer heel druk, voornamelijk Fransen en Aziatische mensen lopen er in grote getale rond. Na een pittige wandeling van ongeveer 15km met als toetje een lange steile klim hadden we maar besloten het vandaag hierbij te laten. We hebben de route door het park met alle uitzichtpunten met de camper gereden. Tijdens deze rit moet je alert zijn op overstekende herten, gelukkig zagen we hem/haar net op tijd want vlak voor de camper stak Rudolf (of familie) over. Na het bezichtigen van dit prachtige natuurpark zijn we doorgereden naar Capitol Reef. Dit park hebben we vanuit de camper bezichtigd omdat we anders bang zijn dat we niet op tijd terug zijn bij de camperverhuur. Even buiten het park staan we op een zeer primitieve camping. De vuilwatertank van de wc’s en douchen is vol werd zojuist gemeld door de eigenaar. Voor ons geen probleem want wij zijn aan boord van alles voorzien. De camping ligt tov die van Bryce veel lager en hier is het dan ook heerlijk weer. Als aanvulling op gisteren: tijdens het rijden moesten we door een tunnel en die is vrij smal. Een camper kan er wel doorheen maar dan mogen er geen tegenliggers komen. Dus na het betalen van 15 dollar houden de   rangers aan beide kanten al het verkeer tegen. De tunnel is iets van 2 kilometer lang en na een minuut of 8 komt uit tegenovergestelde richting de laatst doorgelaten wagen aan. Deze heeft een stokje die hij overhandigd aan de ranger aan onze zijde. Dit is het teken dat de tunnel vrij van verkeer is. Wij mochten gaan rijden met de instructie om midden op de weg van de tunnel te rijden zodat we met opbouw de andere kant zouden bereiken.  Aan de andere kant stond weer een camper zodat de gehele procedure opnieuw kon beginnen. Marion heeft zojuist de primeur, ze heeft gedoucht in ons rollende huis en is tevreden. Nou dan ga ik ook maar even douchen anders moet ik misschien wel buiten slapen na het gezweet van vandaag. Morgen gaan we verder naar Arches en Moab. Helaas is hier geen Wifi dus houden jullie dit verslag te goed. Wij gaan nog een deel van Breaking bad proberen te kijken en dan slapen maar meestal is dat al tijdens het kijken.Goedemorgen allemaal, het was weer een koude nacht. Bryce ligt hoog en dat zorgt ervoor dat het s’avonds snel afkoelt en s’nachts tegen het vriespunt is. Vanmorgen zijn we na het ontbijt direct naar het park gereden. De afstand was ong 2 km dus dat was goed te doen.  De camper vooraan bij het informatiecentrum geparkeerd, even nagevraagd wat we zeker moesten bekijken en vlug bij de bushalte wachten op de volgende shuttle-bus. Na verloop van tijd was het toch wel vreemd dat we daar alleen bleven zitten en er geen bus kwam. Ergens op een bordje hing een door de wind opgevouwen papiertje en na dit geopend te hebben bleek dat hier geen bus zou komen. Haha snel naar een andere halte waar we eigenlijk direct konden instappen. We hadden een paar wandelingen (hikes) uitgezocht die we vandaag zouden gaan bedwingen. Op de halte Sun-set uitgestapt voor het begin van onze tocht. Onze monden vielen open van al die mooie rotsformaties. Als mooi roodachtige pegels/druipkaarsen maar officieel Hoodoos genaamd stonden er honderden testralen in de zon. De eerste 50 foto’s waren al snel weer genomen en vele zouden er weer volgen vandaag. Ik ben bang dat jullie de foto’s tot vervelends aan toe allemaal met uitleg te zien krijgen en als het in dit tempo doorgaat worden het er tegen de 3000 ;-) Het is heel moeilijk te beschrijven hoe de canyons steeds weer ons verbazen van hun schoonheid. Ook vandaag was het weer heel druk, voornamelijk Fransen en Aziatische mensen lopen er in grote getale rond. Na een pittige wandeling van ongeveer 15km met als toetje een lange steile klim hadden we maar besloten het vandaag hierbij te laten. We hebben de route door het park met alle uitzichtpunten met de camper gereden. Tijdens deze rit moet je alert zijn op overstekende herten, gelukkig zagen we hem/haar net op tijd want vlak voor de camper stak Rudolf (of familie) over. Na het bezichtigen van dit prachtige natuurpark zijn we doorgereden naar Capitol Reef. Dit park hebben we vanuit de camper bezichtigd omdat we anders bang zijn dat we niet op tijd terug zijn bij de camperverhuur. Even buiten het park staan we op een zeer primitieve camping. De vuilwatertank van de wc’s en douchen is vol werd zojuist gemeld door de eigenaar. Voor ons geen probleem want wij zijn aan boord van alles voorzien. De camping ligt tov die van Bryce veel lager en hier is het dan ook heerlijk weer. Als aanvulling op gisteren: tijdens het rijden moesten we door een tunnel en die is vrij smal. Een camper kan er wel doorheen maar dan mogen er geen tegenliggers komen. Dus na het betalen van 15 dollar houden de   rangers aan beide kanten al het verkeer tegen. De tunnel is iets van 2 kilometer lang en na een minuut of 8 komt uit tegenovergestelde richting de laatst doorgelaten wagen aan. Deze heeft een stokje die hij overhandigd aan de ranger aan onze zijde. Dit is het teken dat de tunnel vrij van verkeer is. Wij mochten gaan rijden met de instructie om midden op de weg van de tunnel te rijden zodat we met opbouw de andere kant zouden bereiken.  Aan de andere kant stond weer een camper zodat de gehele procedure opnieuw kon beginnen. Marion heeft zojuist de primeur, ze heeft gedoucht in ons rollende huis en is tevreden. Nou dan ga ik ook maar even douchen anders moet ik misschien wel buiten slapen na het gezweet van vandaag. Morgen gaan we verder naar Arches en Moab. Helaas is hier geen Wifi dus houden jullie dit verslag te goed. Wij gaan nog een deel van Breaking bad proberen te kijken en dan slapen maar meestal is dat al tijdens het kijken.