19 augustus - Page

Door Harmen en Bernadien - 20-08-2015 04:50

Wat een prachtige dag hebben we vandaag gehad.. Heel veel mooie dingen gezien!! Wat een rust overal en alles gaat heel gemoedelijk.

Gisteravond hebben we gegeten op de south rim met uitzicht op de canyon.. Het eten was iets minder maar het uitzicht is prachtig, vooral met de ondergaande zon. Het is hier om half 8 al donker!! Daarna terug gegaan naar onze lodge. Wij waren allebei ontzettend moe van de lange reisdag en lagen om negen uur al te slapen...

Met het gevolg dat we vanmorgen om 06.00 uur wakker waren... We zijn er maar op tijd uitgegaan en zaten al voor 8en aan het ontbijt!!

Na het ontbijt uitgecheckt en om 09.00 uur vertrokken naar onze eerste stop, Yavapai Point. Hier de Grand Canyon bewonderd in de ochtendgloren. Wat een vergezichten en wonderlijk schoon! Hierna hebben we Grandview Point, Lipan Point en aan het eind van de canyon de Desert View bezocht. We wisten niet dat de canyon zo uitgestrekt was. Ontzettend wat groot en elke keer weer een ander uitzicht!!

Daarna doorgereden naar Page, 138 mile (222 km). Al met al toch nog een lange rit met de tussenstops erbij. We hebben er toch nog 5,5 uur overgedaan!

Vlak voor Page zijn we gestopt bij de Horseshoe Bend. Dit is een hoefijzervormige bocht in de Colorado-rivier. De klim en afdeling er na toe was ongeveer 1 kilometer. Een beetje pittig vooral met de warmte. We waren er rond 14.00 uur en het was er tegen de 40 graden... Op het eind liep ik toch een beetje rood aan... Maar wat een schoonheid, het was de moeite waard!

Daarna even wat boodschappen gedaan bij Walmart.. Pff wat een winkel, je kunt er in verdwalen en echt van alles is er te koop. Om 15.00 uur zijn we ingecheckt in het hotel.

Het eind van de middag zijn we naar de Glen Canyon Dam en Lake Powel gereden.

We hebben op tijd gegeten bij een Steak House in de buurt.

Vanavond weer op tijd ons bedje in. Morgen hebben we om 09.00 uur een Tour naar de Upper Antelope Canyon. Je moet hier een uur van te voren aanwezig te zijn.

Pffff en dat noemen we vakantie 😜

Gerda 20-08-2015 13:26 {{button-34587}}

Tjonge wat een gedoe al dat gereis. Als jullie terug zijn ben je weer aan vakantie toe. Jetlag nog niet mee gerekend. Wel mooie foto's . Alleen die foto met brug dat is niet wat voor mij met mijn hoogtevrees:). Leuk om jullie reisverslag te lezen. Geniet ervan.

Gerda 20-08-2015 13:27 {{button-34588}}

Gerda 20-08-2015 13:28 {{button-34589}}

Annemarie 20-08-2015 13:58 {{button-34590}}

Aaah wallmart daar kun je je wel even vertoeven! Maar super mooie verhalen zus en stiekem ook wel super jaloers.. Ik kan niet wachten op de foto's!
Slaap lekker en geniet er van he!

mama 20-08-2015 18:59 {{button-34600}}

wat een reizekeizers zijn jullie, maar wel de moeite waard hoor! Geniet ervan en wij doen ook mee, vooral de blog en de mooie foto`s.

Rob en Gerjanne 20-08-2015 20:15 {{button-34601}}

Super zeg om te lezen,!
Al zoveel leuke/mooie dingen in nog maar een paar dagen.
Stiekem wel een klein beetje jaloers!
Geniet ervan samen, en wij genieten zo met jullie mee!
Liefs

Karlijn 20-08-2015 23:43 {{button-34603}}

Super gaaf sis!! Het ziet er prachtig uit! Heerlijk genieten daar!!! Rustig aan doen! Dikke kus!