20 augustus - Monument Valley

Door Harmen en Bernadien - 21-08-2015 02:31

Yaat eeh! We zitten nog steeds in Navajo gebied, Arizona!

Vandaag een redelijk rustige dag gehad. Vanmorgen wederom allebei vroeg wakker. Ik denk dat we nog niet helemaal aan het nieuwe ritme zijn gewend. Dit keer kwam het wel goed uit in verband met de tour naar de Antelope Canyon!

Het ontbijt zat dit keer bij de prijs in dus ook maar gebruik van gemaakt, het stelde niet veel voor maar toch ons buikje vol gegeten.. Het leek trouwens vanmorgen wel of we in China wakker waren geworden.. Wat een chinezen hier zeg in het hotel.

Om 8 uur zaten we in de auto richting Antelope Canyon.. Het was al behoorlijk druk en we waren blij dat we hadden gereserveerd.. Moesten natuurlijk wel een extra fee betalen omdat we op het grond gebied van de Navajo's zijn. De tour begon om 08.45 uur, we werden in groepen van 14 personen in gedeeld en mochten met onze gids Henri op pad in de Jeep. De weg er naar toe was hobbelig en lekker zandhappen.

De Canyon was nog behoorlijk groot, alleen was het super druk dus kon je niet echt doorlopen.. Onze gids gaf wel tips om op bepaalde punten mooie foto's te maken. Helaas zijn de foto's bij deze blog niet super van kwaliteit omdat we deze met de smartphone hebben gemaakt. Het lukt ons niet om de foto's met de camera te uploaden via de iPad, daarnaast zijn de bestanden ook te groot. Het lichtinval in de canyon was redelijk, eigenlijk is het rond 12.00 uur veel beter en mooier, het was nu al prachtig, laat staan hoe het er rond 12.00uur uitgezien zou hebben, helaas zat deze tour al helemaal vol toen we begin augustus hadden gereserveerd.

Na de tour snel terug na het hotel om even op te frissen van al het zand en uit te checken. Daarna op weg naar Monument Valley. Een rit van 120 mile (194 km). We hebben er gelukkig niet zo lang over gedaan, maar 2,5 uur. We zijn gelijk door gereden naar Monument Valley. Wat een prachtige rotsformatie's bij elkaar...

Helaas moesten we voor 5 minuten fotograferen $ 20 betalen, en konden we onze nationale parkenpas niet gebruiken. Dit omdat we in Navajo gebied zijn. Monument Valley ligt op de grens met Utah.. Hier zijn we dus ook alvast geweest 😉.

Toen doorgereden haar het hotel, we konden gelukkig gelijk inchecken omdat het hier een uur later is. We hebben nu dus met NL 8 uur tijdsverschil.. We hebben aan het eind van de middag nog even heerlijk een uurtje aan het zwembad gelegen.

Morgen gaan we richting Moab, Arches (Utah). Weer een rit van 3,5 uur.