Dag 14 | Victoria 'here we come'

Door Fam. Poll - 07-08-2019 17:34

Dag 14 | zondag 4 augustus

We rijden vandaag eigenlijk weer terug waar we vandaan kwamen. Niet heel logisch maar de planning was om eerder bij Nainamo aan te meren maar dit was om omstnadigheden Swartz Bay geworden vandaar dat we onze route van twee dagen geleden herhalen.

De reis verloopt voorspoedig en we zitten op een prachtig RV camping net buiten Victoria. De plaatsen zijn niet groot maar door het geaccendenteerde terrein is het een mooi gezicht met al die campers. We zijn ten op zichte van de andere dagen relatief vroeg dus we gaan met de bus naar Victoria. Een dagkaart kost 5 CAD en kinderen tot 12 zijn gratis. Hier kun je de hele dag mee reizen. Een kaartje kost 2,50 dus daar kun je geen buil aan vallen. Het is 20 min. met de bus naar het centrum. Je kunt uitleg en een kaart bij de receptie van Fort Victoria (onze camping) halen. We worden afgezet bij Bastion Square. Wat we gezien hebben ligt relatief kort bij elkaar en is in één dag te bewandelen. Het was alleen super druk door een benefiet wat ze midden in het centrum hadden georganiseerd. Hierdoor moesten we bijna over de mensen lopen. De route langs de haven is mooi en hier bevindt zich ook het informatie centrum. Het goverments gebouw is samen het Empress hotel een eye watcher maar niet meer dan dat. Naast het goverments gebouw is het Royal BC Museum. Hier gaan we morgen een kijkje nemen. Via goverments street lopen we tegen mooie en leuke winkeltjes aan die in de gelijknamige straat staan. Ik had opgezocht dat er drie gebouwen zijn die bewaard zijn gebleven uit de 18e eeuw. Eén daarvan E.A. Morris Tabacconist hebben we bezocht en een lekkere sigaar voor een vriend gekocht. De lekkere koffie en de oude bibliotheek liggen ernaast. Door alle drukte zijn we deze nog vergeten. Hiertegen over ligt Bay Center, een enorme winkelcentrum met Hudson Bay als hoofdgebruiker met zijn enorme pand. Leuk om een kijkje te nemen. Als we iets verder lopen komen we bij Bastion Square. Hier willen we iets drinken maar door de leeftijd van de kinderen komen we niet binnen en buiten is het veel te druk. We vinden nog een plaatsje aan de haven bij restaurant de 'flying otter'. Bij dit restaurant stijgen de watervliegtuigjes met toeristen op die de stad vanaf de bovenkant willen bekijken. Het eten is er heerlijk en ook goed betaalbaar. Waar we aan moeten wennen is de fooi die ze zichzelf toe eigenen. Als Nederlander willen we toch graag zelf bepalen wat we geven maar we moeten ons maar aan deze cultuur schikken.

De avond is allang en breed gevallen wanneer we terug gaan met de bus. Dit verloopt allemaal vrij soepel en binnen 45 min. vanaf de haven zijn we weer bij Fort Victoria. Nog even wat drinken en dan lekker naar bed want de dagen zijn voor de meeste best wel pittig ;)