Dag 17 | Stanley Park, Vancouver

Door Fam. Poll - 07-08-2019 18:24

Dag 17 | woensdag 7 augustus

Gisteren besloten we om even wat langer op de camping te blijven om te genieten van het weer. Het zwembad was voor de kinderen tevens even een lekkerere afkoeling voor we naar het centrum van Vancouver vertrekken.

Tegen 13.00u lopen we naar het shopping centrum Royal wat achter de camping ligt. Het is ongeveer 15 minuten lopen naar de bus. We nemen nr 420 naar Vancouver maar ik ben vergeten dagpassen te halen bij een daarvoor bestemde winkel. De chauffeur heeft alleen mij mijn creditcard laten gebruiken. De rest is door de chauffeur gemats. We rijden door het park en stoppen op het kruispunt Georgia str/Denman str. Hier is een fiets verhuur bedrijf. Dit is direct de activiteit voor vandaag. Op de fiets Stanley Park verkennen!! Het huren van de fiets gaat vrij simpel, wat gegevens invullen fiets aanmeten en gaan. We moeten de groene fietspaden volgen, het is een klein stukje vanaf de fietsverhuur. Overigens is de keuze reuze en als je stopt op het juiste kruispunt kan het niet misgaan.

Stanley Park is echt groot. We fietsen langs de fietspaden om het park langs de kust met een prachtig uitzicht op de stad Vancouver & de haven. We komen langs de drie beaches, third, second & english beach. Bij second beach eten we wat en gaan Kyra & Milan zwemmen in het zwembad wat aan de zee ligt. De dames gaan zonnen aan het strand. De heren fietsen verder naar Granville Island. Dit is zeker de moeite waard. De bruggen ertussen in zijn erg imposant. Tussen de bruggen ligt de Tap Shack, een restaurant/bar waar je verschillende bieren kan proeven en heel lekker kan eten. We zijn ongeveer vier uur in Stanley Park geweest want we moesten de fietsen weer inleveren. De schade was 24 CAD per fiets dus dat valt op zich mee. We zijn daarna doorgelopen naar The Keg Steakhouse. Hier hebben we heerlijk gegeten met elkaar. Het uitzicht op o.a. de Trump Tower was echt super. Na het eten hebben we de bus terug genomen. We zijn alleen bij de verkeerde halte uitgestapt dus we moesten nog een half uurtje terug lopen naar de Capilano River RV camping. Met elkaar even de dag doorgenomen en daarnaar lekker naar bed. Morgen rijden we naar Manning Park.