Woodstock en New York

Door Jan en Gea - 11-05-2020 22:16

Woensdag 17 en donderdag 18 maart.

De camper achtergelaten in Gadsden bij de Ford Dealer en in onze Dodge richting New York. De eerste dag 600 mile gepakt en overnacht ergens in een plaatsje Woodstock VA in de Comfort Inn.

Voordeel van de Dodge is dat die een stuk zuiniger loopt dan de camper. Ca. 1 op 25 , mijl per Gallon. Omgerekend is dat zo’n 1 op 11 in Nederland. Bedenk daarbij dat bij ons de benzine 3 x zo duur is, dan weet je precies waarom hier zo weinig elektrische auto’s rijden.

Op de kamer weer achter de vluchten aan gebeld. Op mijn app stond ineens de rechtstreekse vlucht van United zelf, dus daar gelijk een paar stoelen op gekocht.

Bleek op donderdagmorgen dat het zo werkt dat als ze in de app staan ze eerst nog confirmed moeten worden door het reisbureau en dat is niet gebeurd. Dus telefonisch via United ticketing service de extra gemaakt kosten terug laten boeken.

Tioga kwam vervolgens met twee opties. Of via Kopenhagen met eindbestemming Schiphol, of naar Brussel en daar stoppen. Direct gekozen voor Kopenhagen en dat kwam even later ook in de app tevoorschijn. Maar de hele dag geen bericht verder van Tioga. Dus een mailtje gestuurd tegen 12 uur omdat het dan in Nederland al weer 17.00 u is. Ditmaal was Ellen de gelukkige die ons een mailtje deed:

Beste heer Bosch,

Bedankt voor uw e-mail. Mijn collega Brenda is niet aanwezig vandaar dat u een reactie van mij ontvangt.

Dat ik kan ik mij voorstellen. U mag nu uitgaan van Kopenhagen met onderstaand schema.

Vluchtschema onder voorbehoud van wijzigingen:
20-03-2020 SK910  New York Newark - Kopenhagen 18:30 - 07:10 uur (aankomst de volgende dag)
21-03-2020 SK2551  Kopenhagen- Amsterdam 08:15 - 09:45 uur

Het omzetten van een ticket neemt de nodige tijd in beslag. Wij hebben dan ook morgen pas bericht. Ik ben er morgen om 9 uur en pak uw boeking dan uiteraard direct weer op. Tot nader bericht mag u gewoon van bovenstaand schema uitgaan. Wij houden u op de hoogte.

Vanavond nog een keer weer ticketing United gebeld die mij zeiden dat we inderdaad op die vlucht zaten. Dus daarover waren we eindelijk gerustgesteld. Onze Zurich optie, die eerst al vast stond, was ook uit de app verdwenen.

Doorgereden tot in de buurt van Road Bear. Een stukje verder aan het strand geprobeerd een hotel te pakken. Was iets van 211 dollar , dus dat was te gek. Eerst een fijne strandwandeling gemaakt over de boulevard, in Long Branch waar we nu in het Holiday Inn zitten.

Wat eten gehaald bij de Mac, want alle restaurants zitten ook dicht hier. Komen we ineens op de tolweg uit. Kon er ook wel bij 😉.

Nu de koffers rangschikken voor morgen, onder de pomp en lekker plat.