Tweede dag in Seattle 3 juni 2023

Door APM - 04-06-2023 08:03

Tweede nacht beter geslapen, maar weer erg vroeg wakker. Dus ook vandaag gingen we al om 8 uur aan de wandel. Dit keer was Colombia Center ons doel  het hoogste gebouw van Seattle  een architectonische bezienswaardigheid  ook van binnen

Maar eerst nog eerst nog op de kamer ontbeten.  Met een kopje thee.
Vandaag ook mooi zonnig weer. Wel een koud windje vanuit de oceaan

Onderweg prachtige gebouwen gezien.  De meesten met veel glas. De bibliotheek heeft een unieke vorm, wat op zich al een bezienswaardigheid was.
Bibliotheek  Colombia center

Helaas bleek het Colombia Center in het weekend dicht te zijn. Een klein gedeelte, het Atrium zou wel om 12 uur open gaan. Maar dat vonden wij te lang wachten. Het stond allemaal niet goed duidelijk op de website, of ik heb niet goed gekeken . Inmiddels was het na tienen. Dus besloten we om  Pike Place fishmarket, de boerenmarkt, weer te bezoeken. Gisteren waren we daar zo vroeg dat de helft dicht was

We zouden langs de kust naar boven wandelen en afbuigen naar de markt. Google maps is voor een wandelaar niet de meest handige kaart. Met als gevolg gigantisch teveel doorgelopen langs de kust. Deels boulevard deels groot  park.  Je had een prachtig uitzicht over de baai. Een aantal cruiseschepen lagen aangemeerd.  Het was een drukte van belang. Typisch Amerikaans gebouwde restaurants met veel hout  hebben we gepasseerd. Nog een mooie jas voor George gekocht. Onderweg bij een onooglijk gebouwtje gestopt. Fuji bakery. Een overheerlijk lemon merengue tart opgepeuzeld. Dat alleen al was de omleiding waard

Uiteindelijk toch de markt gevonden. Maar we waren niet de enigen. Enorm druk. Heel veel kraampjes met veel waar uitgestald. Sjaals, aardewerk, sieraden. Teveel om op te noemen   Niets gekocht deze keer

Besloten om terug te keren naar het hotel. En om 14.30 onszelf getrakteerd op een “homemade” kopje koffie, gezet in de hotelkamer. En even oogjes toe. .

Om 18 uur weer richting de boerenmarkt gewandeld. De markt zelf was leeg. Maar de horeca werd nog volop bezocht.  Een en al leven in tegenstelling tot de binnenstad.  Gekozen voor Old Stove Brewing. Een brouwerij met eergelegenheid.  We moesten een half uurtje wachten voordat er een tafeltje voor ons vrij was.  Een gastvrouw liep rond en waarschuwde je telefonisch wanneer er een plekje voor je was.  Je kon een proeverij van bier bestellen welke 6 glaasjes op een langwerpige houder. Grappig gezicht. Wij hebben het maar bij 1 biertje gehouden en  voor ons beiden elk een heerlijk smakende hamburger besteld.Toen we weggingen stond er nog steeds een rij mensen te wachten.

koffers gepakt. Want morgen om 11 uur worden we verwacht bij het verhuurbedrijf.  Eergisteren had ik het verhuurbedrijf gebeld om een afspraak te maken wanneer we daar terecht konden.  Tot onze verrassing mochten we er al om 11 uur present zijn (normaal zou het 15 uur zijn)

inmiddels vandaag weer veel gelopen  dit keer 15 km totaal  Maar de beentjes en gewrichtjes voelen we wel