WILLIAMS - GRAND CANYON

Door Nico en Heleen Mensen - 26-08-2008 06:51
25 augustus:
Vandaag, maandag, hebben we de route opgepakt We vertrokken om 08.00 uur uit Las Vegas met gemengde gevoelens. Direct na het verlaten van Las Vegas reden we door de woestijn, wel vreemd hoor. Gaandeweg de rit werden de rotsige bergen hoger en hoger en kwamen we terecht bij de Hooverdam. Dit is nou werkelijk een kunstwerk, verschrikkelijk hoog en je verbaast je erover hoe men het voor elkaar gekregen heeft de Hooverdam te bouwen. We hebben hier natuurlijk foto's en film gemaakt. Als je er over bent moet je verder over een enorm bochtige en hoge weg, Highway 93. Deze volg je tot aan Flagstaf waar dan ondertussen de 93 veranderd is in de route 66. De natuur bleef steeds veranderen, van kale rotsige gebergten tot groene gebergten en vlakke weilanden. Onderweg hebben we gegeten in een typisch Indiaans restaurantje. Het eten smaakte erg goed. Na aankomst bij ons hotel in Williams moesten we snel na incheck door naar Grand Canyon luchthaven voor de helikoptervlucht. Helaas was door het slechte weer in de noordelijke rim het niet mogelijk daar doorheen te vliegen. Het onweerde daar. In de zuidelijke rim, toch ook een groot gebied, was het gelukkig mooi weer en konden we de helikoptervlucht door laten gaan. Na instappen de koptelefoons op, wat een wind onder zo'n helikopter en ook behoorlijke herrie. Gelukkig met die koptelefoons hoor je dat niet meer. We vlogen eerst over een groene zone van bomen. Ineens zagen we een grote rode diepte met onderin de stromende Colorado rivier. Het is echt een adembenemend uitzicht als je zo over en in de Grand Canyon vliegt, want we zakten toch voor een deel in de diepte. Het was een vlucht om niet te vergeten, een droomvlucht. Daarna terug naar de route 66. Daar hebben we leuke souveniers gekocht en in een steakrestaurant gegeten. Het was weer een behoorlijk volle en drukke dag. We rusten vanavond nog wat uit om morgen de tocht voort te zetten. Op naar Page.