SAN FRANCISCO DAG 2

Door Nico en Heleen Mensen - 08-09-2008 01:17
7 september 2008:
Vanmorgen hebben we de F-line (= tram precies voor de deur van het hotel) genomen naar Pier 39. Van daaruit hebben we een stukje gewandeld en van alles in die omgeving bekeken. We kwamen onderweg een open bus tegen die een sight seeing tour San Francisco rijdt. Omdat deze ook over de Golden Gate Bridge heen en terug rijdt hebben we deze genomen. Over de brug kregen we gelegenheid om foto's en film te maken. Gisteren lag de brug er helder bij, vandaag is er wat mist. Zo bovenop die bus waait het behoorlijk, maar het was de moeite waard. Verder door de stad gereden, de oude stad gezien, ook de rijke buurt waar Leonardo di Caprio voor zijn moeder een huis gekocht heeft van 27 miljoen dollar. Ook lokaties gezien waar films opgenomen zijn van o.a. Star Wars. De gids gad ook informatie over dat er 2 dagen geleden weer een lichte aardbeving was geweest in San Francisco, maar dat schijnt hier heel erg vaak voor te komen. Het staat in de kranten hier te lezen. We zijn weer uit de bus gestapt in het centrum Union Square waar we een lunch gebruikt hebben. Daarna zijn we gaan shoppen en hebben we natuurlijk Levi's spijkerbroeken gekocht. Nu even terug voor het verslag en wat uit te rusten, want straks gaan we de boot op naar Alcatraz, een tour van 3 uur, ook weer onder de Golden Gate Bridge door. We gaan het dus nog eens zien. Jullie horen weer later van ons. Groetjes, see you folks.