nieuwsbrief 2

Door Paula en Maarten - 16-05-2009 07:24
Woensdag 13 mei 2009                                              nieuwsbrief 2

Lieve allemaal,

Maartens voorspelling is uitgekomen|, hij won maar liefst 32 maal de inzet!
Jammer dat de inzet geen 100 dollar, maar één dollar was!
In de avond was het welkomstdiner in een wedding-chapel! Wees gerust, we hebben er alleen gegeten!
Maandag zijn we met stralend weer vertrokken richting HOOVERDAM,die heel indrukwekkend is.
Er werd druk gebouwd aan een nieuwe brug voor een snelweg dwars over het stuwmeer.
Daarna ging het verder richting KINGMAN. Een lange rechte weg, licht stijgend en dalend door een woestijnachtig gebied. Omdat het nog vrij vroeg in de middag was, besloten we van de route af te wijken en een bezoek te brengen aan het plaatsje OATMAN,een gouddelvers dorpje aan de route 66. Een dorpje geheel in oude stijl, waar de ezels die vroeger gebruikt werden bij het goud delven, nu los door de straat liepen.
We hebben er in een echte saloon taco gegeten met bruine bonen, tomaten etc.
De route 66 naar Oatman en weer terug is schitterend. Hij slingert door het berggebied, gaat over een pas en geeft voortdurend een prachtig uitzicht. Het heeft ons verbaasd, dat de ANWB deze route niet heeft opgenomen in het programma.
We hebben overnacht op een camping in Kingman.
De volgende dag, dinsdag, vertrokken we richting GRAND CANYON. We reden weer op route 66, maar wat een verschil met de dag ervoor! Dit was een vrij saaie, rechte weg en wij waren maar wat blij dat wij de beroemde 66 ook anders hadden gezien!
Onderweg hebben we nog een authentieke store bezocht met allemaal oude troep, platen van John WAYNE en ELVIS,Marilyn MONROE ea..en met zeer oude auto’s voor de deur was het een schitterend geheel.
Vlak voordat we het Nationale park inreden, hebben we in het IMAX theater een film over de Grand Canyon gezien, spectaculair! We staan nu met de camper in het Nationaal Park en vandaag hadden we een vrije dag, die we goed besteed hebben. Vanmorgen hebben we een flinke wandeling gemaakt van 2,5 uur langs de rand van de Canyon, en vanavond zijn we met een aantal andere reisgenoten naar de zonsondergang gaan kijken.
We gaan vroeg naar bed, want morgen staat er weer een nieuwe rit op het programma (naar PAGE).
Veel groeten voor iedereen, Maarten en Paula.