4e dag verblijf in Yosemite Park

Door Edwin de Graauw - 06-05-2010 05:40 Di 4 mei:
Vandaag waren we allemaal alweer vroeg wakker en aangezien het diner gisterenavond in het restaurant van het hotel niet echt geweldig was, besloten we om maar gewoon Yosemite Parc in te rijden en dan onderweg maar ergens wat te eten. We reden om 8 uur al weg, het was nog wel wat frisjes, maar al strak blauw! Bij het Visitor center bleek dat er wel een restaurant was,maar dat ze niet echt ontbijt serveerden en om nou om half tien al aan de hamburgers te gaan, ging ons toch wat te ver.... Er was gelukkig wel een supermarkt, dus we hebben maar wat muffins en broodjes ingeslagen en zijn lekker gaan picknicken. Vervolgens met een bustour heel Yosemite gezien, met als hoogtepunt toch wel de enorme watervallen en natuurlijk de Sequoia's. Hoewel we nog niet echt de hele grote bomen gezien hebben, zijn ze wel indrukwekkend. Morgen op de doorreis naar Monterey, gaan we eerst nog de zuidkant van Yosemite bekijken en daar schijnen de echt grote te staan. Wel nog even doorgereden naar Merced Grove, want daar zat een bezinestation en we moesten inmiddels toch echt tanken. Dat bleek zo'n beetje op het hoogste punt in de regio te zitten waar je met de auto kon komen, ruim 1800 meter, dus we kwamen in een hele witte wereld terecht. De wegen waren schoon, maar alles er omheen toch nog flink wit.

Bij het benzine station gevraagd en het bleek anderhalve week geleden nog volop gesneeuwd te hebben, ruim 9 feet (zo'n 2,5 tot 3 meter) in 3 dagen tijd!!! En verderop in de hoger gelegen gebieden ruim 22 feet, dus zo'n 6,5 meter!!! en vandaag was het gewoon weer rond de 25 graden.......heel moeilijk voor te stellen dus. Totdat we onze geplande wandeling naar Merced Grove wilden gaan doen......dat ging mooi niet lukken, want we hadden geen ski's mee!! Er lag ook daar nog een pak sneeuw van een halve meter tot een meter. Dus maar terug richting hotel. Overal in die regio hingen borden dat je echt rustig aan moest rijden, omdat er veel beren in die omgeving rond liepen ( in heel Yosemite zijn er nog tussen de 300 en 500!) We hadden dus goede hoop er een te kunnen zien. Gio en Jamie zijn zo'n beetje de rest van de dag op berenjacht geweest, maar helaas hebben we er geen een gezien. Omdat het diner gisteren bij het hotel tegen viel, zijn we doorgereden naar een plaatsje in de buurt, Mariposa, waar we in een heel leuk restaurantje in de buitentuin gegeten hebben en waar  wel een stuk of 10 kolibri's om ons heen vlogen . Daarna terug naar het hotel. We hebben hier in Cedar Lodge alleen geen wifi,dus we kunnen niet Skypen en kunnen we dit stukje niet  op Tioga Tours zetten,maar hopelijk morgen wel.
dus we kunnen de berichtjes van de afgelopen 2 dagen pas in Monterey online zetten......