Grand Canyon dag 2

Door Edith Nieuwenhuyse - 02-08-2015 00:03

Vanmorgen waren we weer redelijk vroeg wakker. Iets beter geslapen. We hebben lekker aan de picknicktafel ontbeten in het zonnetje. Er zijn een paar douches aan het begin van de camping. Charlotte wilde graag even douchen dus ben ik even met haar meegelopen. Bij aankomst (10 minuutjes lopen) bleken ze net te gaan schoonmaken. Wel stond er een laptop en was er free wifi. Ik heb gauw even een berichtje op facebook gezet dat we twee dagen niet bereikbaar zijn. We kunnen ook niet bellen hier vandaan. Geen service geeft de telefoon aan.

Charlotte wilde niet wachten verder en we zijn weer teruggegaan naar de camping. Lekker ouderwets aan de wastafel in de camper hebben we ons gewassen.

Daarna zijn we op de shuttlebus gestapt en naar de rim gegaan. Hier hebben we foto's gemaakt en gewandeld. Het was prachtig. Alleen werd het steeds bewolkter en ging het onweren. Niet boven ons hoofd maar wel in de buurt. We hebben een stukje langs de rim gewandeld en toen de bus weer genomen. We zijn weer terug gegaan naar het visitorscenter om te kijken of we daar even wat konden drinken. Dat was niet zo.

Je hebt hier drie shuttlebussystemen, de blauwe, de oranje en de rode. De blauwe gaat langs de camping en langs het visitorcenter.

We wilden met de blauwe dan maar terug naar marktplaza om even koffie te drinken en Renske wilde wat souvernis kopen. Het was zo ontzettend druk op de blauwe buslijn dat we een uur hebben moeten wachten op de bus. Er was een enorme lange rij.

We stonden in ons hemdje en korte broek in de miezerende regen.

Daarna zijn we naar marktplaza gegaan en hebben we koffie gedronken en een hotdog gegeten. Daarna nog wat souvenirs gekocht.

We zijn daarna gaan lopen naar de camping. Het was gestopt met regenen en we hadden geen zin in de lange wachtrij voor de bus.

In de camper hebben we even opgeruimd en wat gedronken en daarna de camper meegenomen naar een parking (we wilden de blauwe bus mijden) omdat we graag nog met de rode bus naar het eindpunt wilden. We hebben de camper geparkeerd en en hebben vervolgens een uur in de rij gestaan om met de rode bus mee te mogen.

Naar het eindpunt gereden en daar wat rondgewandeld.

Daarna weer terug, camper opgehaald en terug naar de camping.

Omdat we hier verder niet aangesloten staan op stroom oid wilde John toch even water tanken en dumpen. Vooraan de camper hebben we dat gedaan.

Ik had thuis op allemaal blogs gelezen dat het hier stikte van de herten op de camping. Tot op heden hadden we ze niet gezien. Alleen bij het dumpen liepen ze rond de camper..... Geweldig! Ik heb allemaal foto's gemaakt! Heel bijzonder.

Nu staan we weer op ons plekje. We hebben even wat gedronken en straks gaan we koken. John en Renske liggen lekker plat een boek te lezen, Charlotte en ik zitten aan het tafeltje. De dagen vliegen echt voorbij!

Morgen hebben we een lange rijdag. We proberen om 7 uur te vertrekken zodat we begin middag aankomen.

Alles wat we gezien hebben is tot nu toe prachtig. Mijn top drie tot nu toe is:

1. Antelope canyon

2. Bryce

Gedeelde 3. Zion en Grand Canyon.

Grand Canyon is prachtig alleen zat het weer even niet mee. Helaas zullen we de zonsondergang vandaag ook niet meemaken. Het is zwaarbewolkt.

Zoals ik al schreef, morgen een lange rijdag, overnachting in Barstow en de volgende dag nog een lange rijdag. Daarna zijn we in Yosemite. Naar verwachting ook daar gaan telefoon en internet!