Op weg naar Orlando

Door Ine F - 23-02-2016 03:22

Woensdag 17 februari

Gepakt en gezakt trekken we om 19.45 uur de deur achter ons dicht. De vakantie gaat nu echt beginnen en na een voorspoedige rit parkeren we de auto 5 kwartier later in hotel Zwanenburg.
Na het drinken van een kopje thee gaan we vroeg naar bed.

Donderdag 18 februari

Om 06.00 uur staan we op en na een goed ontbijt brengt de shuttlebus ons om 7.30 uur binnen een kwartier naar Schiphol.

Omdat we thuis al ingecheckt hebben, kunnen we direct de bagage afgeven en we gaan door de zelfservice van de douane, waarna de handbagage en wijzelf gecontroleerd worden. Het gaat allemaal erg snel. Om 8.45 uur lopen we al langs de winkeltjes en drinken we koffie.
Er wordt flink verbouwd, het is er niet echt gezellig, we missen de luie stoelen en het uitzicht naar de bedrijvigheid bij de vliegtuigen. Gelukkig kunnnen we al snel aan boord waar we ons rustig settelen voor de komende 8 uren met  E-reader, boek, filmcamera, ANWB reisgids en de reismap.

Ca. 11.00 uur zijn we in de lucht en beginnen we aan de eerste  6440 km. naar Detroit. De vlucht verloopt voorspoedig en we worden ruim voorzien met snacks, drinken en een warme maaltijd.
Eenmaal geland in Detroit krijgen we het wel benauwd. We zijn namelijk als een van de laatsten uit het vliegtuig, het is een heel eind lopen naar de douane en daar staat een ontzettend lange rij. We hebben nog maar een uur voor de vlucht naar Orlando en het schiet niet op. Een troost, er zijn meer passagiers met dit probleem.
Een kwartier voor vertrek zijn we door de douane, dan volgt snel de controle van de handbagage en onszelf. Dan vlug de koffers ophalen, een lange roltrap op, weer een lange gang door, waarna we gelukkig nog de koffers kunnen afgeven. Daarna met een trein naar de gate waar we 1 minuut voor de vertrektijd arriveren. We  mogen door, achter ons nog 2 mensen en dan gaat de deur dicht. Eindelijk zijn we bij onze plaatsen en dan blijken onze stoelen bezet te zijn. Een stewardess stelt ons gerust en regelt andere plaatsen voor ons en dan zitten we eindelijk.

1550 km en twee uren vliegen zijn gauw om, een drankje en een film kijken en we zijn in Orlando.

Hier verloopt alles heel relaxt, we hebben snel de koffers (gelukkig zijn die ook meegegaan) en we gaan buiten kijken naar de shuttle voor het hotel. De zon schijnt, het is heerlijk weer.

We infomeren bij een van de busjes en het blijkt dat we eerst binnen bij een infopunt het hotel moeten bellen. Dat lukt en na een kwartier worden we opgehaald.

Uiteindelijk zijn we om 19.00 uur plaatselijke tijd in het hotel (voor ons is het dan 01.00 uur), dus we gaan snel naar bed.