Miami Downtown en Miami Beach

Door Ine F - 10-03-2016 04:31

Zondag 6 maart

Om 9.45 u. zitten we in de bus naar Miami Downtownn. We stappen te vroeg uit waardoor we onze aansluitende bus missen, dus met een vertraging van bijna een uur komen we om 12.30 aan bij Bayside Marketplace waar we eerst maar eens koffie drinken. Na een uitgebreide rondwandeling nemen we de gratis metromover, heel bijzonder.

we kopen bij Station Brickell een sandwich tonijn bij de 7 eleven, wachten een hele poos op de bus naar Coral Gables die niet komt en dan nemen we toch maar een dagkaart voor de metrorail en dat is achteraf een uitstekende keuze. Bij de tweede halte zijn we er al.
Maar daar sta je dan en waar moeten we heen? Bij een visitorcenter kregen we wel een plattegrond maar die helpt ons niet. Op de gok lopen we gelukkig toch de goede kant uit om de grote huizen in de wijk Coconut Grove te bekijken,

maar wij vinden het niet echt speciaal. Misschien is dit interessant om met de auto te doen, maar lopend schiet het niet op.

De Coral Gables Venetian Pool, een prachtig zwembad met roze torentjes en Venetiaanse palen, watervallen en grotten hebben we niet gezien, was te ver weg.

Een uurtje later rijden we met de metro een halte terug en daar staan we zowaar vlak voor het Vizcaya museum dat we willen bezoeken, het is nog even zoeken naar de ingang (weer nauwelijks borden voor voetgangers), maar onze moeite wordt rijkelijk beloond. Prachtig is het hier.
Deze Italiaanse villa wordt omringd door tuinen in renaissancestijl en een jungle-achtig bos. We hebben nog net een uur om de mooie achitectuur van het gebouw te bekijken want het sluit om 17.00 uur. We genieten van de bijzondere inrichting met zijn vele kunstwerken. We mogen binnen geen foto's maken, jammer.
Voor de tuinen hebben we daarna nog een half uuur.

Heel tevreden lopen we terug naar de metro, weer een halte terug tot ons beginpunt Brickellstation en dan is het even zoeken naar de wijk Little Havanna om de mediterrane bouwwerken in deze Cubaanse buurt te bekijken.
Ook hier geldt weer dat je de hele wijk niet te voet kunt verkennen.

We lopen er een rondje om tot de conclusie te komen dat de huizen in Key West feitelijk minstens zo mooi zijn. We raken verwend, we worden kritisch.

Na een snelle hap bij de McDonald's nemen we weer de metromover, dit keer de Omni route naar het noorden.

Het is ondertussen al donker. We staan voorin bij het raam, echt leuk is het op deze monorail, de metrom

Jammergenoeg hebben we ons misrekend bij het uitstappen waardoor we een eind moeten lopen naar de bushalte waar we bijna een uur moeten wachten op de bus. Het is zondag en dan rijden er veel minder bussen.

We halen nog net de laatste aansluiting van 22.00 u. naar de camping, dankzij een heel attente chauffeuze die ons beloofde dat we het wel gaan halen en mischien heeft ze ook wel wat extra gas gegeven.

Maandag 7 maart
Om 9.45 uur zitten we weer in de bus, nu naar Miami Beach en dit keer stappen we te laat uit (gewoon niet goed op ons lijstje gekeken). We kunnen een andere bus nemen maar die blijkt een hele omweg te nemen en doet er een uur langer over.
Erg lastig is dat je nergens kunt kijken welke lijndiensten er zijn, ook bij bussstations staat nauwelijks iets aangegeven en de buschauffeurs weten het vaak ook niet.
Bij een tussenstop in Aventura Mall kijken we onze ogen uit in dit superluxe winkelcentrum met ca. 300 winkels. Bij de Starbucks drinken we koffie en daarna stappen we op de 3e bus naar Miami Beach over de kustweg 1A1, dat is een mooie route. We zien veel luxe villa’s en hotels.
Tegen enen zijn we eindelijk op Lincolnroad, waar we eerst een groot stuk pizza eten en daarna gaan wandelen we over de Lincolnroad, een drukke straat met veel winkels en eethuisjes.

Natuurlijk lopen we een gedeelte over het strand

om daarna het Art Deco District met zijn meer dan achthonderd pastelkleurige gebouwen met mooie ornamenten te bezoeken. Het gedeelte langs de boulevard wordt ontsierd door de vele horecagelegenheden op de benedenverdieping.

Het is moelijk om mooie foto’s te maken. Ook al door de vele auto’s ervoor. We laten het gewoon op ons inwerken een vervolgen onze wandeling in een zijstraat, de Collins Avenue waar we een lekker potje thee drinken.

Tegen zessen hebben we het wel gezien en nemen we de 3 bussen (dit keer rechtstreeks, met de hulp van de buschaufeuze) terug naar de camping.

Eerst maar eens een kopje kippensoep genuttigd en daarna een diepvriesmaaltje van rundvlees, aardapelen, gemengde groenten van selderij en worteltjes en een kopje  thee.

Nog even kijken naar de route van morgen en dan kunnen we gaan slapen.