Key West

Door Ine F - 04-03-2016 05:33

Woensdag 2 maart
Vandaag rijden we 99 mijlen naar Key West over de bekende Overseas Highway.
Het is wat manoevreren om de camping af te komen, maar om 10.30 uur zijn we op weg.
We zien geen supermarkt en daarom stoppen we rond 12.00 uur bij een Shellstation waar we een extra large beker koffie en een brood kopen.

Wat een schitterende weg, dit is echt genieten! Prachtige panorama's, mooie groene zee (de gids schrijft overigens azuurblauw en turquoise).

We stoppen niet onderweg, enerzijds omdat we er niet gemakkelijk kunnen parkeren en anderzijds omdat we vanmiddag Key West willen bekijken.

Om 14.00 uur zijn we op Boyds Campground, vlug lunchen aan onze picknicktafel en om 15.00 uur zitten we in de bus naar Key West waar we drie kwartier later arriveren.

Eerst gaan we naar Mallory Square waar we rustig theedrinken,

daarna lopen we langs het Henri Trumann White House Museum

en langs het huis waar Ernest Hemingway heeft gewoond.

Ook zien we het beginpunt van de Overseas Highway MM 0.

De gedenksteen van het zuidelijkste puntje van de U.S.A. wordt druk bezocht door vele toeristen en natuurlijk zwaaien we daar symbolisch naar Luuk en Anoek die op maar 90 mijlen afstand in Cuba op vakantie zijn.

Key West is een heel gezellige en mooie plaats.

Natuurlijk bewonderen we met vele anderen de sunset tussen 18.15 en 18.45 uur bij Key West Aquarium en Mallory Square!
Het is licht bewolkt en daardoor minder spectaculair als we al op foto's hadden gezien.

We dineren in een Rockcafé aan de bekende en druk bezochte Duvalstreet

en na het eten flaneren we rustig rond in deze straat want de bus vertrekt pas om half tien.

Heel moe maar erg voldaan zijn we een uurtje later in de camper en een lekkere douche doet wonderen.