Terugvlucht en weer thuis

Door Ine F - 18-03-2016 22:27

Donderdag 17 maart
Ca. 00.05 uur stijgt het vliegtuig vanuit Atlanta op naar Amsterdam/Schiphol.
Eerst krijgen we, na een warm doekje om ons op te frissen, iets te drinken (koffie, thee, water, wijn, bier, jus d’orange) met een minizakje cashewnoten, daarna een warme maaltijd. We hebben de keuze uit pasta of kip. Wij kiezen de kip.
Als alles is opgeruimd en na nog een rondje drinken, gaan de grote lichten uit en gaan de meeste mensen slapen of film kijken. Het is redelijk rustig, jammer dat 2 mensen wat harder blijven praten.

Om 05.45 uur gaan de lichten weer aan en even later krijgen we weer een warm opfrisdoekje.
We zijn aardig duf, we kunnen allebei niet goed slapen in een vliegtuig.
Het eten vannacht is ons niet zo goed bevallen, de kip met puree en groenten was heel anders gekruid dan wij gewend zijn.
We vliegen bijna boven Ierland; blijft leuk zo’n zelfbedieningsbeeldscherm waarop je, naast het volgen van de vlucht, veel films en TV series kunt kijken en/of spelletjes kunt spelen.
Een half uurtje later wordt het ontbijt rondgebracht, ziet er goed uit, maar de warme hap laten we toch maar liggen, een broodje en thee is even voldoende.

Om 12.30 uur (Amerikaanse tijd 07.30 uur) landt het vliegtuig op Schiphol.
Na een toiletbezoek halen we de bagage op en drinken we ons eerste Nederlandse bakske koffie. Joep belt Hotel Zwanenburg voor de shuttlebus en 20 minuten later zijn we op weg.
We zijn blij met de Nederlandse zon, al is het hier ruim 20° kouder.
Onze auto staat ongedeerd op de parkeerplaats en om 14.30 uur hebben we onze laatste rit naar huis, waar we 5 kwartier later arriveren.

Eerst maar eens een lekker kopje thee en het een en ander uitpakken.

Dan toch ook maar alvast de meest noodzakelijke boodschappen doen.
De Emté heeft de indeling gedeeltelijk veranderd, het is even wennen.
De koude valt ons pas echt op als we de supermarkt uitlopen, normaal (voor ons in Florida) is het buiten veel warmer dan in de winkel maar hier komt de koude je tegemoet. Maar och, over een paar dagen weten we niet beter.

Na het avondeten kijken we de post vluchtig door en bekijken we een stukje van de vakantiefilm. We zitten langzaamaan te knikkebollen, dus gaan we vroeg (22.00 uur) naar bed.

De heerlijke vakantie in Florida is voorbij.
De herinnering blijft, we kunnen nagenieten via het blog, de vele foto’s en de film.