tussendoortje

Door Ria en Gerard de Jong - 21-06-2016 06:08

Alle familie, vrienden, collega’s en ook onbekenden bedankt voor de leuke reacties. Altijd leuk om als we online zijn de reacties te lezen. Ik maak ter voorbereiding op de rondreis veel gebruik van reisverslagen van anderen, leuk om te lezen dat anderen dat bij ons ook doen. Beste (onbekende) Erik, wij hebben in mei 2012 een nieuwe camper weggebracht van Toronto naar Calgary. Na de Canadese meren zijn we Amerika ingegaan om o.a. via de nationale parken in South Dakota en Wyoming (Badlands, Yellowstone en Grand Teton) naar het noorden te rijden om nog een paar dagen Waterton NP en Banff NP te bezoeken voordat de camper ingeleverd moest worden. We zijn toen niet verder gekomen dan Lake Louise.

Wilma, de camper van Fraserway bevalt inderdaad beter dan die van Cruisse America/Canada waarmee wij twee maal op pad zijn geweest. Enkele voordelen zijn:

• We rijden een camper van een paar maanden oud cq. jong.

• Slide out, waardoor de camper wat breder wordt, het zitgedeelte, de koel-/vrieskast en de kledingkast schuiven naar buiten.

• Hierdoor is er ook ruimte voor een luie relaxstoel.

• Het zonnescherm, wat we overigens alleen nog maar gebruikt hebben als regenscherm.

• Er zit een achteruitrij camera in.

• Het bed is beter en vooral ook het dekbed; vier jaar geleden hadden we het soms best wel koud in Noord-Amerika/Canada.

• We hebben een broodtoaster, ook wel prettig als het brood wat ouder is.

• De camper rammelt veel minder.

• Naast de magnetron zit er ook een oven in.

• Naast de twee buitenstoelen hebben we ook een buitentafel.

• De bijl niet te vergeten, noodzakelijk voor een kampvuurtje.

• We hoeven de buitenzijde van de camper niet schoon te maken en de propaantank niet af te vullen bij inleveren.

Een nadeel is natuurlijk de hogere huurprijs

Wim en Ada 21-06-2016 08:51 {{button-39799}}

lekker toch, zo'n mooie camper! een relaxstoel: klinkt goed. Het is tenslotte vakantie!

Brigitt 21-06-2016 19:26 {{button-39810}}

Wij zijn momenteel in golden en gaan zo richting banff.. Ik heb van al je reisverslagen een foto gemaakt voor onderweg.. Bedankt voor al je tips..

Gerard 22-06-2016 03:03 {{button-39823}}

Brigitt, graag gedaan. Ik maak zelf ook altijd gebruik van de reisverslagen van anderen. Zo kunnen we elkaar helpen. Goeie vakantie verder. Ik hoop dat jullie beter weer hebben in Banff dan wij hadden.

Wilma en Wouter 22-06-2016 17:54 {{button-39840}}

Jullie maken weer een mooie reis daar in Canada. Geniet met volle teugen, dat doen wij ook in Italie.
Wij hebben schitterend weer zo'n 26 tot 30 graden. ook erg veel last van muggen. We worden lek geprikt en ik reageer heel heftig op die beten. We hebben al veel steden bezocht Pisa, Lucca, Cecina, Siena. Gisteren van Toscane naar Umbrie gereden. Vandaag Assisi bezocht. Steden zijn erg mooi en indrukwekkend. Morgen gaan we met de trein naar Rome. Denk niet dat we alles zullen zien maar wat we zien kunnen ze ons niet meer afpakken.
We hebben het samen prima naar ons zin.
Geniet!!!! XXX
Wouter en Wilma

Ria 23-06-2016 05:02 {{button-39847}}

Hoi Wilma en Wouter, fijn dat jullie zo genieten! Wij hebben het ook super naar onze zin? Alleen niet die temperaturen die jullie hebben. Maar gelukkig vanavond ook heerlijk uit eten geweest en dat buiten kunnen doen. Morgen weer verder en zo langzaam aan naar Vancouver! Daar ook nog 2 dagen en fietsen huren. Ben benieuwd. Zijn nu in Nelson en lijkt wel St. Fransisco...ook zulke steile wegen!!! Geniet nog van jullie vakantie en spreken elkaar weer gauw als we thuis zijn. Liefs Gerard en Ria