Dag 8 Naar Bryce Canyon

Door De Tichelaartjes - 13-08-2017 06:05

Natuurlijk zijn we er weer lekker op tijd bij. Maar omdat het wat bewolkt is, kunnen we de zonsopgang niet  goed zien. Wel is de temperatuur al lekker en we nemen een koude(nou ja, hier is niks echt koud) douche bij het toiletgebouw buiten en ontbijten snel. Degene die Lake Powell heeft bedacht verdient een pluim. Voor 14 dollar slaap je gewoon een nachtje in het paradijs. Wat was het heerlijk daar en wat was de Antelope Canyon mooi.

We  gaan op weg naar Bryce Canyon en Red Canyon. 2 voor de prijs van 1. Net iets voor ons Hollanders dus! Het rijden valt ons wel een beetje tegen elke dag. Ondanks dat het wat km betreft wel te doen is, kun je niet echt doorrijden. We moeten ook regelmatig boodschappen doen of tanken en eigenlijk kost dat te veel tijd. Maar het is niet anders, doorzetten dus. Onderweg vragen we ons af hoe laat het eigenlijk is. We komen tot de conclusie dat het nog steeds een uur later is dan in Arizona en Californië.

We gaan naar een camping in de Red Canyon. Deze hebben we niet gereserveerd, maar we zijn er op tijd en er is nog plek. Met een envelopje moet je betalen. Lekker ruikt het hier. We staan in het Cedar bos samen met de chipmunks en eekhoorntjes, en kijken uit op de mooie rode rotsen.  Het toilet lijkt normaal, maar als we de deksel  opendoen is het gewoon een gat in de grond. We eten en rijden de camping af naar het Visitors Center van de Bryce Canyon. We hebben een route uitgezocht om te lopen en nemen daar de bus naar het begin van de route.  Bryce Canyon is ook weer hartstikke mooi. Als we beginnen met lopen begint het ook te regenen en te onweren. We hebben geen keus, want we willen het zien, en lopen gewoon door. Wel in een stevig tempo. Hier kunnen we ook nog Navajo Trail doen, de diepte van de Canyon in dus. Het is net even droog, dus we zetten door. Johan besluit om niet mee te gaan, en werkt in de camper de blog bij van de afgelopen 2 dagen. Wij gaan naar beneden. Best stijl. Maar het is het waard. Als we bijna beneden zijn begint het weer te onweren. We besluiten om toch maar om te keren en de bus terug naar de camper te nemen. We hijgen als we bovenkomen, best een klim.

In de bus kletsen we gezellig met andere Nederlanders die net andersom ongeveer dezelfde route doen. We wisselen wat tips uit. Bij de camper aangekomen duiken we nog een winkel in voor wat brood.  Lekker aan de prijs hier, maar we moeten toch wat. En ja hoor! Bij de kassa ziet Lieke een bekende staan. En jongen uit het voetbalteam van SVBO. Grappig hoor, we komen altijd bekenden tegen op vakantie. Ook nu dus gewoon. Ze kletsen wat en gaan even op de foto.

Bij de camping aangekomen regent het niet meer, maar het is te koud om buiten te zitten. We eten  wraps (zonder zakje hoor, Ella en Greetje!) , lopen een rondje over de camping en gaan op tijd naar bed. Morgen weer vroeg dag voor ons!