Van Yosemite naar Sequoia en Las Vegas

Door Vic & Syl & Tip & Nat - 25-07-2017 07:33

De rit die we vandaag moesten rijden zou niet zo lang zijn. Het plan was dan ook om de middag te gebruiken om te relaxen.
We hadden van mensen op de camping in Fish Camp gehoord dat je op camping Dorst Creek naar de rivier kon lopen en dat je dan uit kwam bij een prachtige plek met een soort jacuzzi's in de rivier.
We deden onderweg nog wat boodschappen in Fresno.
De route was erg mooi, en we zouden niet meer zolang hoeven rijden. We kwamen alleen niet bij de camping uit.....
Iemand had alleen de plaatsnaam ingevoerd, zonder postcode, dus we kwamen helemaal verkeerd uit.
Balen, want nu kostte de rit ons nog een paar uur extra, de combi van camper, bergen en bochtige wegen is niet een manier om een grote afstand snel af te kunnen leggen. Uiteindelijk waren we rond half 6 op de camping.
We hadden een mooie plek. Het koelde lekker af dus dat was gegarandeerd een heerlijke nachtrust.
Camping Dorst Creek heeft geen voorzieningen behalve een dumpplaats voor je afvalwater en een vulplaats voor schoon water.
Dus het was weer erg lekker om zelfvoorzienend te zijn.
Het is een grote camping maar is erg ruim opgezet. Je merkt niet dat het een grote camping is.
De volgende morgen na het ontbijt, het was weer prachtig mooi weer, zijn we vanaf de camping met de gratis shuttle-bus verder het park in gegaan.
We zijn naar de enorm grote bomen van Sequoia gegaan en die zijn echt groot. Erg bijzonder om te zien. Bij de General Sherman tree stond een ranger (een gids van het park) die vertelde over de geschiedenis van de enorm grote sequoia's. De General Sherman tree is zeker 2000 jaar oud en is de langst levende boom op aarde.
We zijn daarna via een trail een stuk naar beneden gelopen. Het was een erg mooie route waarbij we onderweg nog meer sequoia's zagen. Ook zagen we meerdere eekhoorns, zelfs een grote marmot, maar ook nog een aantal bevers.
Aangekomen bij het eindpunt van deze trail (congrestrail) hebben we iets gegeten en gedronken aan 1 van de vele picknick-tafels.
Vlak voordat we de volgende shuttle zouden nemen liep een groot hert vlakbij de picknickplaats .
We namen de shuttle naar Moro-Rock. Dat is een enorme rots in het park waarvan je de top kunt bereiken door middel van een trap. Daarbij heb je prachtige vergezichten aan weerszijden van de rots over meerdere bergtoppen. Het hoogste punt van Moro Rock is 2.050 meter.
Na Moro Rock zijn we weer naar de camping gegaan. Het duurde langer dan verwacht want er waren inmiddels heel veel mensen die gebruik maakten van de shuttle-bussen.
Rond half 5 waren we op de camping. Uiteindelijk kozen we er voor om nog naar de rivier te lopen om nog verkoeling op te zoeken.
Het was inderdaad een prachtige plek die we aantroffen. Er waren een paar mensen aan het water, maar die gingen al snel weg.
We hadden heerlijk de rivier, eigenlijk een rustige aflopende waterval met op een aantal plekken een soort jacuzzi's helemaal privé voor onszelf. We hebben er echt van genoten.

Las Vegas here we come!

's Morgens zijn we behoorlijk vroeg opgestaan omdat we vandaag een erg lange rit voor de boeg hebben. De langste rit van de vakantie op 1 dag, van ongeveer 700 kilometer. Het eerste stuk ging niet zo vlot, want dat was het park uit. Het was een prachtige rit, we zagen onderweg nog een aantal herten.
De reis verliep verder vrij vlot.
Een heel groot stuk was 2-3 baans. Het werd onderweg steeds warmer, in de camper merk je daar niets van, en het landschap was erg mooi. Weids en groots met enorm grote trucks, campers zo groot als bussen. We zagen treinen met meer dan 100 wagons, een enorm groot windmolenpark, zover je kon kijken stonden ontelbaar veel windmolens.
Toen we onderweg stopten om iets te drinken was het 45,5 graden. Natuurlijk erg warm maar het is wel een droge warmte.
Hoe dichter we bij Las Vegas kwamen hoe drukker het werd. Veel auto's stonden op de vluchtstrook met een te warme motor. Onze camper doet het super ! We hebben geen enkel probleem gehad, laten we dat vooral zo houden.
En dan doemt Las Vegas op. Ik weet niet wat het eerst opviel, want alles is groots, grote lichtreclames, een enorm grote goudkleurige Trumptoren, enorme hotels, volle wegen, een pyramide.
We gaan eerst naar de camping om vervolgens 's avonds naar Las Vegas te gaan. De camping Thousand Trails RV Resort is redelijk rustig gelegen. Sanitair is oké.
Helaas rijdt er geen shuttle vanaf de camping dus we kiezen voor een taxi. Wow wat is het warm als we daarop staan te wachten.
We worden in de buurt van de Strip afgezet. We gaan eerst iets eten en kiezen voor iets simpels. Waar we gaan eten zit in dezelfde enorme ruimte waar allerlei gokmachines staan.
Wow wat een circus, wat een geluiden uit al die apparaten en alle mensen die daar rondlopen. Het is echt bijzonder, we moeten erom lachen hoe het daaraan toe gaat.
Na het eten gaan we meer van de Strip bekijken. We zien Venetië met echte gondels en het San Marcoplein, winkels die je in Venetië ook ziet, enorme en vooral heel veel speeltafels, een fonteinenshow, New York met het Vrijheidsbeeld, Disneyland, wolkenkrabbers, de Eiffeltoren, een achtbaan. Naast alle geluiden van gokautomaten, de mensenmassa, muziek uit diverse gelegenheden, het razende verkeer, het vele vliegverkeer hoor je soms boven alles uit nog de sirenes van de politie. Het is enorm druk overal en nog steeds erg warm.
We zijn uiteindelijk te moe om nog door te lopen naar de pyramide met daarvoor de Sfinx. Die zien we uiteindelijk nog de volgende morgen als we daar nog even langs rijden voordat we naar onze volgende bestemming gaan.
We nemen een taxi naar de camping terug en slapen 's nachts met de airco aan omdat het nog steeds erg warm is.

Maandag 24 juli Zion

's Morgens slapen we een klein beetje uit, maken de kinderen nog even gebruik van het zwembad en Victor en ik doen wat huishoudelijke klussen: was, de waterhuishouding van de camper, zowel lozen als vullen. Victor neemt dan ook nog een duik in het zwembad en daarna gaan we op pad met als bestemming Zion.
We rijden via een prachtige weg, langs Lake Mead en Echo Bay. Een werkelijk schitterende route waarbij je soms het gevoel hebt door een maanlandschap te rijden. We zien onderweg nog grote hoornrammen.
De weg naar Zion is erg overweldigend mooi!
Helaas wordt de lucht steeds donkerder hoe meer we bij Zion komen.
We bellen onderweg de camping nog dat we ongeveer 19.00u aankomen. Dat gaf geen probleem.
Als we vervolgens weer rijden komen we erachter als we de staat Utah inrijden dat het daar een uur later is. Dus rond 20.00u zijn we op de camping.
De camping, Zion Canyon Campground, ligt op 1 mijl vanaf Zion national Park. Ook hier rijden gratis shuttle-bussen om het verkeer in het park zoveel mogelijk te beperken. Vanavond wilden we buiten eten maar helaas begint het te regenen.
Nu, om 23.00u, regent het nog steeds, maar even zien hoe het er morgen uit gaat zien wat het weer betreft.