Los Angeles

Door Vic & Syl & Tip & Nat - 08-08-2017 07:11

's Morgens vertrekken we op tijd vanuit Yoshua Tree National Park.
We rijden nog wat door het park, ontbijten op een mooie plek en maken nog een kleine wandeling naar de Barker Dam. Een plek waar de bighorn rammen water komen drinken. Toen wij er waren hebben we ze niet gezien.
Het is al goed warm en het is daarom ook goed dat het niet een al te lange wandeling is.
Er is echt een mooie natuur te zien in het park. We zeggen tegen elkaar dat de samenstelling van de beplanting en de enorme rotsen net een grote rotstuin is die in het klein veel in Nederlandse tuinen te zien was in de jaren '70.
Yoshua Tree Park ook echt een aanrader om te bezoeken !
Dan gaan we richting Los Angeles. Wat een rit wordt dat, niet eens per se qua afstand maar de enorme verkeersdrukte waar we in terecht komen. Eerst rijden we langs een enorm, maar dan ook echt enorm, windmolenpark. Zoiets hadden we ook gezien op de dag dat we naar Las Vegas reden. Zoveel windmolens bij elkaar is echt amazing over een groot uitgestrekt gebied.
Zoals ik al zei de weg naar Los Angeles is druk, 5-6 rijstroken, soms 4-5 fly-overs. Net als je denkt weer even door te kunnen rijden komen er weer wegen bij. Er wordt zowel hard als ook langzaam gereden en alleen links inhalen zoals we dat in Nederland kennen geldt hier niet. Als mensen sneller rechts voorbij kunnen doen ze dat gewoon.
Victor stuurt ons maar mooi naar Los Angeles ( ik bedoel hij rijdt ons). Ons eerste doel is de Hollywood-sign : de Hollywood-letters op de berg. Het plan is naar een plek te rijden waar je een mooi uitzicht hebt.
De weg ernaar toe wordt steeds smaller. We hebben de letters al op een eerder punt gezien en ook op de foto gezet dus we besluiten niet om het risico te nemen niet te kunnen keren met de camper.
Het is een hele onderneming in Los Angeles te rijden met een camper. Qua drukte is het rijden met een camper niet echt prettig.
We kunnen ook niet zomaar ergens parkeren.
We besluiten om te lunchen op een grote parkeerplaats bij een kerk.
Net als we besloten hebben om de kids af te zetten bij de Walk of Fame en iets verderop op te pikken wegens een parkeerplaatsprobleem is daar ineens een parkeerplaats voor $ 10,00.
We besluiten om daar de camper neer te zetten zodat we met elkaar een stuk over de Walk of Fame kunnen lopen. Veel namen die wat hebben betekend/ betekenen in de muziek-film- radio- theater- of televisie-industrie zijn onbekend.
Maar natuurlijk zien we ook veel bekende namen zoals veel Disney-figuren, Michael Jackson en Queen.
Al met al lopen we een heel stuk zowel heen-als terug. We zien niet alles, dat is ook teveel want de Walk of Fame is 5,6 kilometer lang met 2500 sterren ! Onderweg is veel te zien, straatmuzikanten, een man en een vrouw met 3 slangen waarbij ze deze om hun nek hebben hangen, er wordt vlees gegrild en verkocht net zoals water en frisdrank. Er zijn tal van winkels met Hollywood-spullen en diverse bars en restaurants.
Het is een drukte van belang en ook de geur van weed is daar niet ongewoon. Zwervers hebben in een rustiger deel van de straat een tent opgezet waar ze hun onderkomen in hebben.
Na dit alles gaan we richting Beverly Hills. Een prachtige wijk met ook prachtige huizen en brede straten met hoge palmbomen.
Hier wonen dus heel wat "celebs" maar hoe kan het ook anders, we zien er geen één.
Na Beverly Hills rijden we via de Mullholland Boulevard iets noordelijk van Los Angeles naar de camping.
Gelukkig is de weg niet zo druk dus ongeveer 45 minuten later zijn we rond 19.30u op de camping na een lange dag.

Maandag 7 augustus.
Op naar Los Angeles, de hele dag. Vanmorgen gaan we na het ontbijt naar LA. Dit keer niet met de camper maar met een taxi van Über naar het dichtstbijzijnde station en dan met de trein naar LA, wel zo relaxed in vergelijking met gisterenmiddag.
In LA horen we van een vrouw dat je met je treinkaartje ook gratis gebruik kunt maken van de metro.
We gaan dan ook met de metro naar de City Hall. Daar in de buurt is ook het financiële deel van LA met enorme wolkenkrabbers die voor het overgrote deel uit weerspiegelend glas bestaan. Tussen al die enorme torens staat ook een pand van KPMG, dat is een bescheiden gebouw.
We hebben prachtig mooi maar wel warm weer.
We drinken ergens koffie waarbij Tipani opmerkt dat we underdressed zijn. We zitten in een restaurant tegenover de rechtbank, er zit niet veel anders in de buurt en we hebben wel even zin in koffie. Wij zijn tenslotte op vakantie en lopen er gewoon zomers bij, zoals ook het weer is.
We lopen nog wat door het financiële hart en lunchen even later waarbij we een sandwich naar eigen keuze laten maken. Tipani stelt zelf een salade samen.
We maken nog een praatje met de bereiders van de sandwich. We leggen uit dat de Gouda-kaas waaruit je kunt kiezen geen Goeda-kaas is maar Gouda-kaas uit Gouda in Nederland. Victor laat nog een plaatje zien van Gouda met de kaasmarkt.
Ze vinden het leuk om te zien, ze weten nu wat ze verkopen aan een klant als deze Gouda-kaas bestelt.
Daarna gaan we nog shoppen, maar dat pakt anders uit dan we gedacht hadden. Het deel waar we vandaag zijn, wel buiten het financiële deel, zijn veel "goedkoop" uitziende juweliers, Macey met dure merkkleding en een klein winkelcentrum met o.a een H&M, Zara en Victoria Secret. Natuurlijk kijken we wel wat rond maar we kopen niks.
We eten in hetzelfde winkelcentrum bij de Foodplaza waarbij je kunt kiezen uit diverse soorten eten o.a. taco's, burgers, pizza.
Dan gaan we terug naar de camping waar we rond half 8 zijn. We zitten nog een poos buiten voordat we gaan slapen.
Morgen weer een stukje reizen richting kust maar ook dichterbij San Francisco.