Dag 18: San Francisco

Door Davey & Julian - 24-06-2018 08:11

Hallootjes! Vandaag was het onze laatste volle dag in San Francisco. Morgen vertrekken wij naar Monterey.

Het was een rustige ochtend. We stonden wat later op en deden alles op het gemakje aan. Op aanraden van Sas gingen we naar Denny’s, een Amerikaanse diner, voor ontbijt. Deze zat maar tien minuten lopen verderop. En och wat was het lekker. Dave had pancakes met bacon en ik bananen-karamel pancakes. Met een goed gevulde maag gingen we verder.

Omdat Dave zijn schoenen nat waren geworden door ons strand avontuur gingen we in het winkelcentrum kijken voor nieuwe. Helaas hadden ze niet wat hij wilde hebben dus kocht ik maar schoenen ;).

Vervolgens wilde we met zo’n ouderwetse tram richting Lombard Street. Dat is de bekende straat met allemaal bochtjes erin. Maar omdat een tram op een auto was gebotst stond het hele systeem stil en gingen we met een Uber naar onze bestemming. Het was er ontzettend druk, voornamelijk Chinezen (gek volk). We maakten hier wat foto’s en zagen dat de ouderwetse tram ook hier reed dus we namen deze. Dit was een unieke ervaring, we hingen er echt aan. Eenmaal terug liepen we even langs het hotel om de gekochte meuk af te gooien en te kijken wat we nog wilde doen.

We gingen met de bus op stap. Dit is dit weekend een hele onderneming omdat het Gay Pride is. De parade zelf vindt morgen plaatst maar het hele weekend staat het stad op zijn kop. Super leuk maar niet altijd even handig.

Dave moest nog wat voor zijn camera hebben dus gingen we daar eerst voor op pad. Dit lukte aardig snel en we gingen weer verder naar de pieren. We bezochten de eerste paar. Dit was ook ontzettend leuk. In de ene zat een hele markt en we hebben op een andere pier gekeken naar de lokale vissers. Zij stonden met zijn allen op een rijtje en haalden om en om vissen uit het water. Vervolgens gooiden zij de vissen (levend) in een plastic zak en gingen ze weer vrolijk verder.

Vervolgens gingen we richting de Paintend Ladies. De huizen die je als snel tegenkomt wanneer je San Francisco googlet. In het aangrenzende park heb je ook ontzettend gaaf uitzicht over de stad. Na hier wat rondgekeken te hebben gingen we weer terug naar de pieren maar nu naar pier 39.

Het was er nu veel levendiger dan toen ik er gisteren ochtend was. Het was inmiddels ook al etenstijd dus we gingen hier een hapje eten, en het was ook weer zó lekker.

Omdat door de Gay Pride grote delen van het openbaar vervoer niet meer reed, besloten we om met een fietstaxi terug te gaan. En dit was zo tof. De man racete door de stad heen en was ook ontzettend aardig.

Nu zijn we weer terug op de kamer en gaan we zo maar weer slapen.