Capitol Reef NP - Bryce Canyon NP

Door Dirk en Linda - 19-07-2009 18:29 Vandaag lekker uitgeslapen tot 8.15 uur. We gaan op weg naar Bryce Canyon Nationa Park. Een rit van ongeveer 3 uur staat voor de boeg. Onderweg hebben we even naar Nederland gebeld. In de parken heb je lang niet overal bereik met de mobiele telefoon dus onderweg gestopt als we bereik hebben.

Om half 1 waren we in Bryce Canyon NP. Net voor de ingang van het park hebben we voor het eerst op internet gezeten. Hier hebben we voor Las Vegas een hotel geboekt en kaartjes geregeld voor Cirque du Soleil in het MGM. We gaan hier namelijk nog een dag terug.
Eenmaal in het park hebben we een campground gezocht. ook hier weer het inmiddels bekende recept van een enveloppe met geld in de brievenbus.

Nadat we een plek hadden gevonden zijn we naar Bryce Point gereden en zijn we begonnen aan de Peekaboo trail van ongeveer 9 km. Deze trail was een behoorlijk pittige. Eerst daal je helemaal af naar het laagste gedeelte van de Canyon en daarna loop je weer helemaal terug omhoog.

Tijdens het lopen van deze trail zie je de Canyon vanuit een heel ander perspectief. Je loopt tussen de hoodoo's door en ziet echt hoe groot ze zijn. Echt waanzinnig mooi om te zien. Eenmaal boven heb je een prachtig uitzicht over het amphitheater van Bryce.

Na 2,5 uur hadden we de wandeling er op zitten. Zeker de terugweg was behoorlijk pittig. Nadat we terug op de camping waren hebben we het visitor center bezocht en hebben de voorlichtingsvideo gezien van het park.

's Avonds hebben we heerlijk gegeten en gedouchd. Tijdens de terugweg van de douche liepen we langs de mule deers die ook op deze camping rondliepen.
Omdat het hier erg afkoelt in de nacht gingen we op tijd de camper in en om 22.30 uur vielen we in slaap na een zware dag.