San Francisco

Door Dirk en Linda - 23-07-2009 12:17 Wederom een dag in San Francisco. In Nederland hadden we kaartjes gereserveerd voor Alcatraz en dit was maar goed ook bleek achteraf.
Om 9.00 hadden wel ontbeten en zijn we naar Fishermans Warf gegaan met de shuttlebus. Om 11.00 uur zouden we met de boot naar Alcatraz gaan. Op de pier waar we moesten inchecken was het behoorlijk druk maar desondanks hadden we op de boot zelf plaats genoeg.

Na een kwartiertje varen ben je al op het eiland. Je kunt hier zo lang rondlopen als je wilt.
Op het eiland had je een prachtig uitzicht over SF.

Maar war het echt om gaat is de gevangenis. Beroemd en berucht. Hier zaten de grote criminelen zoals Al Capone en The Birdman.
Voordat we over het eiland gingen wandelen hebben we een documentaire gezien over de gevangenis. Erg interessant.
In het cellenblok krijg je een audiotour (Nederlands) die je door het gehele gebouw leidt en overal uitleg geeft en verhalen vertelt.

Doordat iedereen deze tour aan het volgen is, is het ook behoorlijk stil de gevangenis en dit geeft het een extra dimensie. Deze gevangenis laat toch behoorlijk veel indruk achter. Het was ook een heel erg psychologisch spelletje wat er gespeeld werd als je hier vast zat.

Om 14.30 uur gingen we met de boot terug en zijn we met de bus naar Chinatown gegaan. Heel erg apart allemaal die Chinese winkels, maar toch niet zo ons ding. Hier hadden we het dan ook snel gezien en zijn we naar Lombard Street gelopen. Het bochtigste straatje ter wereld.

Leuk om te zien hoe chauffeurs zich door deze weg worstelen.

Hierna zijn we nog terug gegaan naar Fishermans Warf en dan speciaal naar Pier 39 om souvenirs te kopen. Ons laatste avondmaal werd typisch Amerikaans: MC Donalds.

Terug in het hotel hebben we de koffers klaar gezet om 's nachts meteen te kunnen vertrekken.