Vrijdag 8 augustus

Door Daniëlle Bakker - 09-08-2014 19:58

Uitgeslapen!!!!! We waren tussen half 8 en 8 uur wakker. Aangezien de klok weer een uur terug is gegaan gisteren, moeten we er toch weer wat aan wennen. Maar, geen probleem, want nu waren we om 10 uur op pad. We moesten zo’n 100 km rijden om in Clearwater aan te komen. Daar kwamen we rond half 12 aan. Hup naar het infocentre, mede om een campground bij Revelstoke voor morgen en overmorgen te reserveren. Dit lukte deze keer niet. Dan maar een adres vragen, zodat Lara en Paul konden gaan paardrijden. Dit lukte wel. Maar wat echt nodig was, was boodschappen doen. Inmiddels waren we behoorlijk door alles heen en werd het hoog tijd om de voorraden weer aan te vullen. Gelukkig hadden ze ook daar een adresje voor. Nu kwam de tijdsdruk, want om 14.00 uur was de rit op het paard en het was het infocentre ook niet gelukt om daar een plekje bij te reserveren. Dat werd dus heel hard door de supermarkt racen en daarna heel hard de 47 km uit racen. De ranch lag 47 km van het centrum vandaan. Dit is gelukt en om 13.00 uur stonden we bij de ranch en konden Paul en Lara mee voor een paardrijritje. Ze moesten om 13.40 uur weer klaar staan om de instructies aan te horen. Wij weer snel de camper in, want we wilden toch nog wel heel graag een waterval bezoeken. We hebben vakantie, maar wel met een behoorlijk strakke planning.😜. Alles is goed gekomen, we hebben de waterval gezien, net zoals de Japanners dat doen, nl door de lens van de camera/iPhone/iPad. Weer terug naar de ranch. Paul en Laar gingen een rit van2 uur maken en Daphne en ik zouden braaf op ze wachten. Dat is dan echt lekker, dat je gewoon de camper en dus al je spullen bij je hebt. Daf en ik zaten aan een picknicktafel, naast de wei waar een stuk of 10 paarden in liepen. Toen ėėn van die paarden aan de ketting van het hek begon te wurmen, ik begon Daf meteen te vertellen over een filmpje wat ik had gezien over een paard, wat zichzelf elke avond uit de stal liet, toen dat paard weer aan de ketting begon te prutsen en gewoon het hek open kreeg. Zoals 1 schaap over de dam gaat, zo hoeft er ook maar 1 paard uit de wei te komen...... Dit toch niet helemaal vertrouwend, zijn Daf en ik maar naar de receptie gelopen. Onderweg kwamen we een mannetje in een golfkarretje tegen en die heb ik verteld, dat de paarden uit de wei ontsnapt waren. Inmiddels liepen die paarden overal rond. Dat mannetje in het golfkarretje er achter aan, die paarden sloegen allemaal op hol en wij hebben het van een veilige afstand aangezien. Het heeft ongeveer een uur geduurd, voordat alle paarden weer in de wei stonden. In de tussentijd, kwamen Lara en Paul ook weer terug van een hele mooie rit over de bergen, door de bossen. Laar stapte geheel relaxt van het paard af, Paul iets minder.....maar hij heeft het toch maar even gedaan.
Op de terugweg naar de campground, zijn we nog gestopt bij een andere waterval. Deze kwam uit een soort grot in de rotsen. Toch weer een beetje anders. Op de parkeerplaats, stond een man die Belgische wafels maakten, daar moesten we er toch eentje van proeven. Die Belg, woonde al 8 jaar in Canada, aan de rivier. We werden bijna jaloers. Rond half 6 kwamen we op de campground aan en konden de kinderen nog even een duik in het zwembad nemen. Paul en ik hebben in de tussentijd, onder het genot van een biertje en mijn eerste wijntje, na toch nog wel wat moeite een plekkie kunnen reserveren voor morgen voor de camper. Lekker nog even gegeten, spelletje skip-bo gespeeld, met z’n vieren bij het kampvuur en nu zit ook deze dag er weer op. Morgen een lange rit voor de boeg, 350 km. Met een camper, doe je daar een stuk langer over dan met de auto. Maar we blijven dan wel 2 nachten op dezelfde campground. Maakt het misschien weer een beetje goed.