Donderdag 21 augustus

Door Daniëlle Bakker - 22-08-2014 17:04

Donderdag 21 augustus,

Echt niet leuk, onze laatste echte vakantiedag. We willen nog niet naar huis!!!!!!!
Op de laatste dag staat wederom een Walvissentour gepland. Deze duurt tussen de 5 en 6 uur, want vanuit Vancouver moeten we een aardig stukje varen om in de buurt van de habitat van de walvissen te komen. Wij weer met de Sky-train en de bus. Dit ging alleen een stukje minder voorspoedig, dan gisteren. Niets bijzonders, alleen deden we er dik anderhalf uur over, waar we gister een uurtje bezig waren. Bijna te laat bij het walvis spotten.
Toen we daar aankwamen, hup formulieren invullen en tekenen, hup in de pakken en op naar de boot. Het was echt lekker zonnig weer.  Op de boot werd ons verteld, dat er die ochtend walvissen gezien waren, maar dat we daar echt een heel eind voor moesten varen. We zouden waarschijnlijk een uur of 7 onderweg zijn. Maar.....na eenuurtje varen, kwamen de eerste orka’s in zicht. Het waren er zoveel, dat je niet wist waar je moest kijken. Ze zwommen allemaal op een andere plek, dus voor de foto, was het niet echt makkelijk. Ook waren ze vrij rustig, dus geen spectaculaire sprongen oid. Na ongeveer een uur rond de dieren gevaren te hebben, werd ons verteld dat weer terug gingen. We hadden ze nu gezien dus.......op de terugweg nog wat zeehondjes gezien en daar stonden we weer, 3 uur later......wat nu. We hebben even rondgelopen, er waren een paar leuke winkeltjes, maar voor de rest niet zo veel aan. Dan maar weer terug naar de Mall in Vancouver en nog maar wat verder winkelen. We hadden gisteren niet alle winkels gehad en die konden we nu dan wel even goed bekijken. Nadat er weer wat tasjes gescoord waren, zijn we weer wat gaan eten. Dat wordt echt op rantsoen als we weer thuis zijn. Van daaruit, was het maar een klein stukje naar de Sky-train. Moe van de dag, vielen Paul en ik bijna in slaap, maar onze enthousiaste kinderen hielden ons wel wakker. Bij de camper aangekomen, moest het er toch van komen. Er moet ingepakt en schoon gemaakt worden. Inmiddels is dat gedaan en komt het einde heel snel in zicht. Morgenochtend de camper inleveren en dan naar het hotel voor een hele korte nacht. Om 5.30 uur moeten we op het vliegveld zijn......

Lisette 22-08-2014 17:14 {{button-25313}}

Goeie afsluiter van de vakantie: shop till you drop haha. Helaas zit het er weer op voor jullie maar jullie kunnen terugkijken op volgens mij een fantastische reis. Lieverds goeie reis en tot zo dag!! 😘😘

Pa en Ma Ballering. 22-08-2014 18:50 {{button-25316}}

We hebben genoten van jullie belevenissen.geniet nog van de laatste dag. Jullie kunnen terugkijken op een mooie vakantie. Lieve schatten , een goede reis terug en wij zijn blij om jullie weer veilig hier te zien met mooie foto's en film📷📹😄😃😀😊.xxx

Christel 22-08-2014 20:36 {{button-25317}}

Gaaf zeg die orca's spotten. Jullie hebben volgens mij een super vakantie gehad. Wij zijn ook benieuwd naar de foto's. Goede reis en tot gauw! Xx