Dinsdag & Woensdag in Seqoia park

Door Jacqueline Lucas Van Der Burg - 14-08-2014 20:49

Dinsdag en Woensdag 12  richting Sequaipark

Na het ontbijt gingen we op weg. De Tom- Tom gaf aan bijna 6 uur rijden. Het landschap veranderde weer in een woestijn met hele aparte bomen (Joshua trees). Er kwamen ook steeds meer bergen bij. Op een gegeven moment was het net een maanlandschap. Het was enorm warm. We kwamen langs  een ghost Town Calico. We besloten even te gaan kijken. Dit was een oude  dorpje van mijnwerkers. In 1881 had het 40 bewoners en in 1981 nog 15 nu wordt het als een soort museum opengehouden. Het was erg leuk om te zien. Hierna gingen we weer verder richting Bakersfield. Omdat het bij Bakersfield nog zo warm was besloten we door te rijden. Na Bakersfield moesten we richting Lemon Cove en kwamen we langs een weg met heel veel  ja knikkers om olie uit de grond te halen, deze zaten op een leiding aangesloten die verderop weer op een opslag tank uitkwam. Toch nog even wat lokale zware industrie gezien. We reden richting het Sequaipark. Daar zal het met de bomen toch wel koeler zijn! Maar dat viel nog wel tegen, het was verder dan we dachten. 12 mile voor het park was een camping en hier zijn we opgereden.  Na een zeer warme nacht gingen we richting het Sequia park, daar aangekomen kregen we het verhaal dat de camper te groot was ( Max 22ft en wij hebben 25ft) en we de noord ingang moesten nemen. Uiteraard mochten we op eigen risico er wel in maar dit waren nog wegen die ergens in de veertiger jaren waren gemaakt en de wegen waren erg smal. Kortom omrijden, dit was wel balen want nergens op de weg er naartoe stond hierover iets aangegeven. Maar geen keuze. Het was even zoeken maar uiteindelijk namen we vanaf de 99 een afslag richting Orange Cove wat dicht bij de highway 180 lag die weer toegang gaf tot het park. Binnendoor was wel erg leuk  want dan kom je door verschillende plaatjes en sinaasappelbomen en andere plantages. Uiteindelijk na voor ons gevoel een omweg te hebben gereden kwamen we aan bij het park, je gelooft het niet maar bij deze ingang stond een bord dat de zuidingang alleen maar geschikt is voor auto's kleiner dan 22 feet. (Grrrrrrrr). Bij de ingang zagen we op een bord dat er weinig campings open waren dus eerst maar een plekje uitzoeken dit ging best makkelijk waren nog een van de eerste. Vandaag geen douches, water en stroomaansluiting. Na wat gegeten te hebben op naar de grote bomen. Ook hier was er een systeem met een shuttle bus. Dus we reden naar de parkeerplaats Generaal Sherman Tree. Vanaf hier was er ook de mogelijkheid om naar de grote bomen te lopen, dit was niet ver dus hopakee. Nou daar stond ie dan de grootste boom van de wereld en waarschijnlijk al 2500 jaar oud. Echt groot aan de onderkant maar ook hoog. Wow. Er rond omheen was er nog een voet van een andere grote boom die omgevallen was zodat je een indruk kon krijgen van de omvang.  Echt groot zoals veel dingen in Amerika groot zijn. We hebben geprobeerd ze op de foto te krijgen. Onderweg terug naar de camping kwamen we ook nog langs een aantal grote jongens zelfs drielingen en in het midden open gespleten. Echt fantastisch om te zien. Op de camping was de zon al bijna onder en we wisten het zeker dat het hier vannacht niet zo warm zou zijn. En dat klopte ook het was ijs en ijs koud! Het raam moest zelfs dicht. Maar was wel even lekker. Nu op naar het volgende park!