Vrijdag in San Francisco

Door Jacqueline Lucas Van Der Burg - 16-08-2014 16:57

Vrijdag 15 augustus, we gaan naar SAN Francisco

Zo dat hebben we ook overleefd. Geen douche, warm water etc. op de camping. Het was ondanks dat deze camping ook 6000 feet hoog was een stuk minder koud. Snap je ook niks van want Kings  Canyon en  Seqoia park liggen veel dichter bij Dead Valley. Onze buren deden na het verhaal van de parkranger en de bijkomende boete voor eten buiten laten staan toch maar hun eten in een box die speciaal is gemaakt tegen de beren. Dus.....geen beer gezien! Jammer maar helaas. Om 8 uur waren we alweer onderweg. Hier zijn heel veel bossen verbrand. We mochten ook weer stoppen bij een oranje kruis met road working ahead. En daarna opeens een bord 25 en een bord met Groveland erop. Is een oud stadje, best leuk om doorheen te rijden na al die bomen. Het landschap veranderd ook meer voor onze begrippen in een normaal landschap zoals b.v. De Pyreneeën. We rijden langs het meer van " ome Piet" Don Pedro. Is heel erg smal en lang met bolle gekleurde kale rotsen t/m in het water. Hierna rijden we door landerijen met laag geel gras (soort are maar dan kleiner) en hier en daar een boom. En dat is niet zomaar een weiland maar dat is zo groot dat je niets anders ziet dan deze gele vlaktes. En ook geen koeien of paarden te bekennen. Zo en ineens 50 koeien op een klein stukje gras in deze enorme vlakte. Maar ze hebben dan wel groen gras gekregen ipv geel gras! Natuurlijk weer even getankt in Oakland en zoals zo vaak wordt je door lokale Amerikanen aangesproken waar de reis naar toegaat en waar we vandaan komen.  Ik werd nu ook aangesproken door een man die zich voorstelde als Mike en uit Oakland kwam, toen ik vertelde uit Holland te komen gaf hij aan dat zijn vrouw verre familie uit Holland had. Was wel weer even leuk. Verder kom je soms ondanks de highway door kleine dorpjes. Uiteindelijk kwamen we aan bij onze volgende stop San Fransico, via een tolpoortjes kwamen we op de Bay bridge terecht wat ons een fantastisch uitzicht gaf op de skyline. Direct weer wat foto's gemaakt. Via de 101 reden we naar onze camping wat net buiten het centrum van SF ligt. De camping ligt direct naast een groot stadion waar Americans football word gespeeld. Later begrepen we van andere Nederlanders dat gisteren hier Paul MC Cartny heeft opgetreden en dat het een gekkenhuis was om de camping op te komen, dit hebben we dan mooi gemist. Eerst even wat gegeten en toen via de camping van de shuttle bus gebruik gemaakt. We konden midden in China town uitstappen. Vanaf hier zijn we eerst via de zeer schuine straten naar Coit Tower gelopen waar je eerst heel erg veel trappen op moest maar dat werd beloond want vanaf hier had je een fantastisch uitzicht over SA. Ook hebben we vanaf hier foto's gemaakt van de Lombard street. Waar je echt zigzaggend naar beneden moet rijden langs de bloembakken. Daarna via Fishermans warf de beroemde pier 39 op. Wat is deze groot zeg en veel toeristen. Op de pier ook gekeken naar de zeeleeuwen die heerlijk in zon lagen en veel bekijks vanaf de kant hadden. Langzaam langs het water richting het einde van de boulevard gelopen en af en toe eens gestopt om te genieten van de straat muziekanten en artiesten. Inmiddels nam de temperatuur af en werd het frisser( ja echt waar zelfs voor Robert)waren dit de afgelopen dagen nou niet echt gewend en hadden hier ook niet op gerekend. Nou snapten we pas waarom bijna iedereen een vest of jas aan had. Via het laatste stukje van de Lombard street richting de Cable car line om te kijken hoe hij in het echt is. Er stond een enorme rij vol belangstellende. Dus hebben we ons beperkt tot een aantal foto's . Langzaam weer terug gelopen naar ons opstap punt. We kwamen weer terecht in China Town waar Jacqueline nog even snel heeft geplast in een Chinees hospital. Even wachten bij het opstap punt waar we met een sneltreinvaart richting onze camping werden gebracht. Is prima geregeld. Morgen fietsen huren en de Golden Gate bridge op!