Woensdag naar Santa Barbara

Door Jacqueline Lucas Van Der Burg - 21-08-2014 06:16

Vandaag hebben we het iets rustiger aangedaan, we hoefden deze keer geen grote afstand af te leggen. Na het standaard verhaal ontbijten wassen en plassen vertrokken we richting Santa Barbara via de highway 101 verderop zouden we weer de highway 1 terug vinden. Santa Barbara was een hele grote plaats met veel verkeer en konden niet echt de juiste afslag kiezen dus besloten we verder te rijden. Onderweg rijdend langs de mooie stranden hadden we eigenlijk ook wel zin en voldoende tijd om ergens te stoppen en even op het strand te liggen. Telkens reden we een afslag voorbij en dan zagen de plekken er mooi uit maar dan konden we niet meer stoppen om terug te rijden, zaten namelijk nog steeds op de hw 101. Op een gegeven moment besloten we gewoon de eerst volgende afslag te nemen. Direct bij de afslag was een parkeerplaats en het leek erop dat we vanaf hier naar het strand konden. Ik begeleide Jacqueline nog even bij het achteruit parkeren met onze limousine. Dit ging natuurlijk zo als dat bij de meeste gezinnen gaat. Ik voelde me volkomen onbegrepen op de begeleiding die ik gaf en Jacqueline gaf half uit het raam hangend natuurlijk aan dat ik het niet goed deed. Aflijn onze limousine stond geparkeerd. Wat bleek een oudere vrouw had ons schouwspel gadegeslagen en het eerste wat ze zei was nou dan had jij gewoon zelf moeten parkeren als je het zo goed weet. Nee, gaf ik aan alle vertrouwen in mijn vrouw te hebben als ze maar wel luisterde, maar ja alle vrouwen waren hetzelfde. We raakte gezellig aan de praat met deze vrouw die redelijk bereisd was en vroeger een hippie was geweest. Ze woonde nu in een mobilehome in de buurt en had nog niet zo lang geleden haar huis verkocht. Voordat je het in de gaten hebt weet je alles van de Amerikanen. Na afscheid genomen te hebben gingen wij in onze zwemkleding richting het strand, mooi niet we moesten zelfs de spoorrails overstappen om daarna een diepe afgrond te vinden voor het strand Wij waren ook trouwens de enige die daar met onze handdoeken liepen, de rest was gewoon aan het wandelen. Dan maar weer terug naar de camper en richting de camping. Bij de camping Evergreen RV park aangekomen even wat gegeten en gaan winkelen. Morgen weer op pad richting Malibu Beach, gaan we daar hopelijk in de zee zwemmen.