Horseshoe Bend en Lake Powell

Door Bernadet Gelinck - 01-08-2015 06:46

Vanochtend hebben we lekker rustig aan gedaan. Iedereen even lekker in de camper gedoucht en daarna aan het ontbijt. Rond 11.00 uur vertrokken van de campground. Wederom hebben we diverse foto’s van Monument Valley gemaakt. We reden een weg in, maar aan het eind ervan zouden we tol moeten betalen aan Navajo bevolking (indianen), toen zijn we maar even omgedraaid. Later lazen we overigens dat deze verharde weg over zou gaan in onverharde weg, dus wel een wijze beslissing met onze camper. We besloten om door te rijden naar Lake Powell (het grootste stuwmeer van Amerika). Onderweg wilden graag nog Horseshoe Bend bezoeken. Een afgrond waarbij de Coloraderivier (groen) in de vorm van een hoefijzer om de rood/grijze rotsen draait. Het was wederom een hele klim om er te komen (voornamelijk door het mulle zand), maar het was prachtig! Wel moesten we goed uitkijken want je staat gewoon direct langs de hoge afgrond zonder enige vorm van omheining. Je ziet heel veel toeristen ook halsbrekende toeren uithalen om maar de mooiste foto te maken. Eenmaal weer terug bij de camper waren we allemaal flink bezweet, dus snel de airco aan. Na wat drinken vervolgden we onze weg naar Lake Powell. Onderweg kwamen we over een brug bij de Glen Canyon Dam. Een gigantische dam met daarachter Lake Powell. Eenmaal aangekomen bij onze campground, Wahweap, installeerden we onze camper. Wederom een prachtplek met uitzicht over Lake Powell (super blauw water omringd door kleurige rotsen). Uiteraard zijn we ook even lekker gaan zwemmen in dit grote meer. Wat een verademing om hier even af te koelen. We zitten nu precies op de grens van Arizona en Utah. Morgenvroeg hebben we een toer geboekt naar de Lower Antelope Canyon. We moeten ons daar om 8.15 uur Arizona tijd melden, dus dat wordt vroeg het bed uit ;-).